Hoe moeilijk is het om tekst leesbaar te maken in een spel? De tekst in Capcom's zombieslachtspel Dead Rising was al niet leesbaar op een standaard televisie en nu kampt Banjo Kazooie met hetzelfde probleem.

Volgens Banjo-ontwikkelaar Rare is het probleem moeilijk te omzeilen. De demo van Banjo Kazooie: Boutjes en Moertjes kampt met vrijwel onleesbare tekst indien je het op een SDTV-speelt en volgens Rare zal dit probleem ook in de retailversie van het spel zitten. Bijzonder vreemd dat Rare niet van plan is om dit probleem te verhelpen.

Rare community manager George Kelion schrijft in een post op NeoGAF:

"Het spijt ons dat we niet in staat waren om dit probleem op te lossen, want niets zou ons blijer maken dan het verhelpen van alle klachten over het spel. Helaas is het simpelweg zo dat het teveel tijd, geld en mankracht kost om het aan te passen."

Typisch dat zo'n fundamenteel probleem in een najaarstitel van dit kaliber kan voorkomen, zonder dat er plannen zijn om dit aan te passen. Rare valt onder Microsoft's paraplu en Microsoft eist zelf van ontwikkelaars dat alle Xbox Live Arcade-games minimaal speelbaar moeten zijn op een 14 inch CRT-televisie. Dat Rare hier tot nu toe mee wegkomt is voor ons dan ook een grote verrassing.