Voor de Star Wars fans onder ons is er weer goed nieuws. Naast de uitbreiding op Star Wars; Galaxies, verwachten we in 2004 ook Star Wars: Battlefront. Gamespy hield een interview met de ontwikkelaars en één van de punten waar de nadruk op kwam was het feit dat je als speler niet gedwongen wordt om in een team te spelen.GameSpy: How are you going to force teamwork? Games like this often devolve into every man for himself. If you limit too much, it might not be fun, but if you make it too open, it might destroy the team aspect. Borrud: We're not planning on forcing teamwork. People who play games seem to really get turned off by being forced to do anything. But we are designing the units in such a way that teamwork will be strongly encouraged -- and the teams that actually play together well and use teamwork will be the ones that ultimately win the game. It is definitely a balancing act because we are not looking to make the game so hardcore that each class provides only one function and really can't do anything without help from other classes. On the other hand, we don't want the game to be just a run-and-gun shooter -- we do want elements of teamwork and strategy. Striking this balance comes down to careful unit design and balance.

Natuurlijk is het wel een stuk leuker als je met meerdere mensen in een team kan spelen. Maar misschien wel goed nieuws voor de solo gamers onder ons.

De game staat vooralsnog voor een 2004 release op PC, PS2 en Xbox.