Feder praat allereerst over het ontwikkelingsproces van Red Dead Redemption en het succes van het spel. "Het was zeker een grote gok. Maar wel de goede gok, zoals is gebleken. [...] Zelfs na de hoge ontwikkelingskosten levert het nog een prima bijdrage aan onze winst. Eigenlijk heb je er niets aan om daar nu nog op een andere manier op terug te kijken. Het heeft daarnaast namelijk een nieuwe franchise voor de serie neergezet. Het plan was drie jaar geleden om onze portfolio te verbreden. En vandaag de dag hebben we de meest diverse portfolio tot nu toe. Het voeren van meerdere merken geeft ons de mogelijkheid om uitbreiding na te streven."

BioShock 2

Het tweede deel in de BioShock-serie deed het minder goed wat betreft verkoopcijfers. Ben Feder benadrukt echter dat ook BioShock 2 als succesvol gezien wordt door Take-Two en eveneens bijdraagt aan de winstgevendheid van het bedrijf. "We bevinden ons in de entertainmentindustrie. Er zal altijd een verrassingsfactor zijn. De ene keer doe je hier je voordeel mee, maar de andere keer werkt het je tegen. Ons doel is om hier vaker wel dan geen voordeel uit te halen. We houden ons bezig met het ontwikkelen en uitbrengen van grote franchises. Zelfs BioShock 2 is winstgevend voor het bedrijf en een groot succes. De Bioshock-serie is rendabel en laat een blijvende indruk achter op de consument. BioShock 2 is uiteindelijk een succes gebleken, maar niet een gigantisch succes."

Concurrentie

Dat het uitblijven van succes soms te wijten valt aan de concurrentie die een spel vlak na de release aantreft in de markt, bevestigt Feder aan de hand van de situatie waarin Red Dead Redemption zich vond. "Eén ding wat we zagen bij Red Dead Redemption, was dat er binnen de gamesmarkt eigenlijk geen ruimte meer overbleef voor andere spellen. Het kan dus op een goede of slechte manier werken. [...] We hebben nog geen verkoopdata gezien, maar we vermoeden dat Red Dead een vrij aanzienlijk marktaandeel heeft behaald."

Tot slot geeft Feder nog een verklaring voor het uitstellen van Max Payne 3 tot volgend jaar. "Als Red Dead Redemption ons iets heeft geleerd, dan is het dat we een spel de tijd moeten geven die het nodig heeft. Haasten om een game op de markt te brengen is nog nooit een succesvolle strategie gebleken in de gamesindustrie."