Het project heeft uiteindelijk ruim 220 duizend dollar opgehaald, 20 duizend meer dan het beoogde doel. Een week geleden, toen het project reeds drie weken op Kickstarter stond, had het project 70 duizend dollar binnen van verschillende financiers, 35% van het beoogde doel.

Op Kotaku schreef Christian Allen, baas van gamestudio Serellan, wat hij aanvankelijk fout had gedaan met het project. Zo was het eerste pitch-filmpje volgens hem niet goed en niet spannend genoeg, is de ervaring van de rest van het team niet goed gecommuniceerd, waren de details omtrent het project te vaag en was de toenmalige naam, Crowdsourced Hardcore Tactical Shooter "erg slecht".

Doordat deze problemen werden opgelost en door de extra media-aandacht kwam het project drie uur voor het einde op een bedrag van 180 duizend dollar te staan. Mede door tweets van Markus Persson, ontwikkelaar van Minecraft, en Robert Bowling, voormalig creative strategist bij Infinity Ward, werd het streefbedrag op het laatste moment gehaald en voorbijgestreefd.

Takedown

Takedown wordt een realistische tactische shooter in een hedendaagse setting, waarin spelers hun plan van aanpak zelf moeten uitwerken. Het tactische shooter-genre is volgens Serellan verdwenen in de afgelopen jaren en heeft plaats moeten maken voor first-person shooters die veel op elkaar lijken. Takedown moet hier een tegengeluid op zijn; de makers zien hun game als de spirituele opvolger van de originele Rainbow Six- en Swat-games. De game krijgt een singleplayer, coöp en competitieve multiplayer.

Takedown komt eerst als first-person shooter naar PC. Daarna volgt er een PlayStation 3- en Xbox 360-versie. De PS3-versie wordt een third-person shooter; of de Xbox 360-versie third- of first-person wordt, is afhankelijk van feedback van de community. Mac- en Linux-versies verschijnen mogelijk ook, als daar genoeg vraag naar is.

Er werken verscheidene ervaren ontwikkelaars bij Serellan, die in het verleden hebben gewerkt aan games als Rainbow Six, Rainbow Six: Rogue Spear, de Ghost Recon-serie, Fear, Condemned, Halo: Reach, Drakan, The Suffering en World of Tanks. Ook werkt er een voormalige Special Forces-soldaat mee die samen met Christian Allen, die zelf bij de Amerikaanse marine heeft gezeten, het realisme in de game moet waarborgen.