Nieuws
Wonder Boy

Switch-versie Wonder Boy verkoopt beter dan alle andere platforms samen

Ook was de Switch-versie van Forma.8 het meest succesvol

Geschreven door Eline Oosterloo op
Lizardcube heeft bekendgemaakt dat de Switch-versie van Wonder Boy beter verkoopt dan op alle andere platforms samen.

Opvallend is dat Wonder Boy: The Dragon's Trap voor Nintendo Switch niet alleen beter verkoopt dan de versies voor PlayStation 4, Xbox One en pc, maar ook beter dan al deze versies samen.

MixedBag geeft via Twitter aan een soortgelijk resultaat behaald te hebben met de game Forma.8. "We hebben meer kopie├źn verkocht voor iOS, maar we hebben veel meer succes gehad met de Switch-versie, aangezien deze duurder is", vertelt de indie-ontwikkelaar, "Hierdoor hebben we er meer geld aan verdiend dan aan alle andere versies bij elkaar".

Ook ontwikkelaar FDG Games heeft bekendgemaakt dat hun Switch-game Oceanhorn meer exemplaren heeft verkocht dan op andere consoles. Het is niet duidelijk of dit ook de iOS- en Android-versies bevat.

Hoeveel versies van de games er precies zijn verkocht voor welk platform en hoeveel omzet hiermee precies is verdiend is niet bekendgemaakt door de bedrijven.

Dit artikel delen:

Lees meer

Pewdiepie verontschuldigt zich voor racistische opmerking tijdens stream Metroid: Samus Returns
16

Reacties op: Switch-versie Wonder Boy verkoopt beter dan alle andere platforms samen

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • water

    • 12 september 2017 16:09
    Logisch als er weinig anders te spelen valt op de switch

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 12 september 2017 17:20
    @water
    Misschien moet je even naar de lijst van games op de Switch kijken voordat je jezelf volledig belachelijk maakt met zo'n onvoorstelbaar domme opmerking.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord Ganon

    • 12 september 2017 17:30
    @sander999 +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 12 september 2017 18:00
    @sander999 zijn opmerking is niet geheel onterecht eigenlijk. Als je naar het hier en nu kijkt zeg ik, je hebt gelijk maar de verkoop van wonderboy heeft wel degelijk hier zijn succes voor een groot deel wellicht aan te danken. Toen de switch net uit was had je nauwelijks fisieke games en via de online store moest je het doen met maar een handjevol aan games met als hoogtepunten I am setsuna en wonderboy. Omdat de laatst genoemde veel aantrekkelijker geprijsd was kan ik me het succes wel voorstellen.

    Ook heb ik zelf de game op de ps4 niet langs zien komen. Heeft in ieder geval geen spotlight plaatsje gehad in de store (als hij er al voor uit is)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • markiewong

    • 12 september 2017 23:50
    @jumpman
    Er zit hier ook een kern van waarheid in, maar ik denk dat je het vanaf een ander perspectief moet bekijken. Doordat er op de Eshop minder games waren, zakte deze game minder snel weg als een naald in een hooiberg. Anders gezegd, de game kreeg meer aandacht en verkoop mogelijkheden. Je game op een systeem uitbrengen met een decent user base en weinig games kan dus zeker wel positief zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 13 september 2017 06:46
    @markiewong precies, dat denk ik ook. Dat draagt zeker bij aan het succes. Dat en zijn grootste concurrenten waren de zoveelste release van neo-geo spelletjes die je eerder uit de store trekt als er toevallig een groep vrienden langs komt waarmee je dat veel samen speelde.

    Dit gaat het bedrijf ook niet zomaar een tweede keer lukken, al hebben ze wel bij velen ook een positieve ervaring achtergelaten. Het spel is namelijk ook nog echt tof om te spelen. Een van de leukere games in de store, zelfs nu nog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 13 september 2017 13:21
    @sander999
    Misschien moet jij je niet meteen zo opwinden als iemand iets plaatst waar je het niet mee eens bent. Maak je jezelf ook niet zo belachelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 september 2017 13:45
    @akira-2
    Ik weet niet waar je het idee vandaan haal dat ik me 'opwind' want je zou niet verder van de waarheid af kunnen zitten. Die kerel zit op een bijzonder kinderachtige en makkelijke manier de Switch te dissen en zijn bewering klopt ook nog een keer niet, dus daar reageer ik op. Kan je daar niet tegen met je tere kinderzieltje? Dan moet je lekker ergens anders heen gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 13 september 2017 13:58
    @sander999
    Dan kan je kennelijk gewoon niet normaal reageren. Gelijk in de aanvalmodus. Wat kan het leven dan vermoeiend zijn he. Hoe je het ook went of keert, je reacties (die op mij ook) komen nou niet echt kalm over. Je kan wel zeggen dat jij je niet opwind, maar dat is niet uit je reacties op te maken. Als iemand meteen in de aanval schiet, is dat meestal opwinden.
    En je laatste twee zinnen zijn van die lekkere dooddoeners. Ik ga helemaal nergens heen en gezien jij niet normaal kan reageren zullen we nog vaak op elkaar ingaan. Ik kan haast niet wachten. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 september 2017 18:26
    @akira-2
    Over welke reacties heb je het, met je 2 maanden oude account? Als mensen mij uit mijn tent lokken door domme opmerkingen te maken (zoals jij overduidelijk doet) dan reageer ik daar op. En dan reageer ik daar fel op. Betekent dat automatisch dat ik me opwind? Nee, want dat zou betekenen dat jij me ook maar een klein beetje zou interesseren en dat is niet zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 13 september 2017 14:01
    @sander999
    Volledig met je eens.
    Akira is hierin het foute voorbeeld omdat hij alleen maar reageert op reacties van andere, zonder inhoud erbij te betrekken.

    Wel was jou reactie redelijk lomp geschreven en niet onderbouwt, wat zo'n reactie snel uitlokt. Dat zou je eventueel ook beter kunnen brengen.

    OT: Ik denk dat Jumpman hier een goed punt heeft.
    Zelf had ik ook weinig interesse voor dit spel totdat ik dit op de voorpagina in de switch store zag. Op de ps4 zelfs niet voorbij zien komen toen ik door de store bladerde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 13 september 2017 14:13
    @warcryptic
    Deels heb je misschien gelijk. Maar als ik zo'n reactie zie kan ik het helaas niet laten om dat aan me voorbij te laten gaan. Of iemand het nou met mij eens is of niet maakt me verder vrij weinig uit. Nieuwe vriendjes heb ik niet echt nodig.

    Maar als je iets verder kijkt kan je zien dat ik ook al inhoudelijk had gereageerd. Dat ging helaas alleen over de game niet over de Switch verkoop. Maar dat had niks met andere te maken ;)

    Edit:
    Grappig dat je het met Sander "volledig eens bent" maar vervolgens wel precies zegt wat ik ook zeg (alleen wat netter).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • warcryptic

    • 13 september 2017 14:39
    @akira-2 ik had je reactie erop nog niet gelezen, omdat ik toen bezig was met typen van mijn eigen reactie.

    In het algemeen als men in de comments meer focust op de inhoud van het artikel, in plaats van een andermans mening of standpunt (hoe slecht / niet onderbouwt het ook is) in wat voor vorm dan ook aan te vallen, dan zou het onzin gehalte al een heel stuk minder zijn.

    Tis aan de individueel zelf of hij zich aangesproken / aangevallen voelt ten eerste, maar je bent er ook zelf bij hoe en of je er op in gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 13 september 2017 18:29
    @warcryptic
    Een lompe statement lokt een lompe reactie uit. Verder leek mijn reactie me wel duidelijk toch? Er zijn tig goede games op de Switch te krijgen. Maar daar doelde 'water' helemaal niet op. Hij reageerde met een verschrikkelijke dooddoener die al sinds de release van de Switch de ronde doet en inmiddels behoorlijk vermoeiend en onwaar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 12 september 2017 19:47
    @water Ben het met je eens.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 13 september 2017 13:23
    Ik wilde deze game graag spelen. Maar ik hoorde dat het frustratie gehalte "over 9000" is.
    Klopt dat, of valt dat allemaal wel mee?