Wanneer je een origineel idee hebt, kun je dit maar beter voor je houden en het pas bekend maken wanneer de concurrentie geen tijd heeft om je idee na te apen voordat jij er zelf mee op de markt komt. Neem nu Super Paper Mario, een platformgame waarbij je met een druk op de knop kunt switchen tussen een 2D en een 3D weergave, waardoor ingewikkelde obstakels ineens heel anders worden wanneer je ze vanuit een ander perspectief bekijkt. Ditzelfde idee gaat ook schuil achter Sega's nieuwste puzzelgame Crush, dat toevallig wordt aangekondigd op de dag dat we ook zeker weten dat Super Paper Mario in april naar de Wii zal komen.

Toch zijn Crush en Super Paper Mario geen schaamteloze kopieën van elkaar. Niet alleen is de setting van Crush een stuk grimmiger, het spel richt zich daarnaast volledig op het oplossen van puzzels en niet op het verslaan van tegenstanders. Hoe de exacte gameplay in elkaar steekt is nog onduidelijk, maar de screenshots doen ons vermoeden dat je met een tovenaar objecten dient te verplaatsen. Crush verschijnt ergens in 2007 op de PSP, dus waarschijnlijk zal Nintendo nog net op tijd zijn met Super Paper Mario om de eerste te zijn dit dit originele idee op de markt brengt.

Crush in 3D (links) en in 2D (rechts)