Stuart Black: 'Game-industrie is saai en in zichzelf gekeerd' | Gamer.nl

Stuart Black: 'Game-industrie is saai en in zichzelf gekeerd' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Hij komt naar eigen zeggen tot deze conclusie na een concert te hebben gezien van popartieste Lady Gaga. "Het heeft me echt veranderd, mijn kijk op de zaken veranderd", aldus Black. "Ik voelde me verschrikkelijk oud en kreeg het gevoel dat de game-industrie oud, in zichzelf gekeerd en saai is". Volgens hem heeft de hoofdrolspeler in Bodycount het één en ander met Lady Gaga gemeen, zoals "positief denken en vooruitdenken".

Bodycount

Bodycount is een first-person shooter die in het eerste kwartaal van 2011 uitkomt voor zowel de PlayStation 3 als de Xbox 360. De game is in ontwikkeling bij Codemaster's Guildford Studio, Black heeft de leiding over het project. Stuart Black was eerder verantwoordelijk voor de shooter Black, die in 2006 uitkwam op PlayStation 2 en Xbox. Net als die game spelen vernietigbare omgevingen een belangrijke rol in Bodycount.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou