Starbucks' merkmanager wordt hoofd marketing bij EA | Gamer.nl

Starbucks' merkmanager wordt hoofd marketing bij EA | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Bruzzo neemt de leiding over de marketingcommunicatie van Electronic Arts. Dit houdt onder meer in dat hij het contact met de consumenten gaat onderhouden via social media.

Bruzzo bedacht de digitale strategieën voor Starbucks. Hij onderhield daarmee het contact met Starbucks-fans via de social mediakanalen. Dit deed hij zeven jaar lang, alvorens zich bij EA aan te sluiten.

"Bruzzo heeft ware pa ie voor het onderhouden van banden met klanten. Ik weet dat hij ons op nieuwe en inspirerende manieren met onze klanten in contact gaat brengen", meldt Wilson. Het bedrijf ontving twee jaar op rij prijzen voor 'Slechtste bedrijf van Amerika' (2012 en 2013). Mogelijk vloeit Bruzzo's aanstelling hieruit voort.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou