'Star Wars: The Old Republic wordt nooit winstgevend' | Gamer.nl

'Star Wars: The Old Republic wordt nooit winstgevend' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Als je kijkt naar Star Wars van EA en BioWare, zij schatten dat de ontwikkeling meer dan honderd miljoen dollar gaat kosten", aldus Hubertz op de Londen Games Conference. "Dit is een online game voor miljoenen gebruikers, maar de ontwikkelaar begrijpt niet dat een model waarin mensen voor lidmaatschap moeten betalen niet de toekomst is."

"De game heeft mi chien een kans met microtransacties, maar ik denk niet dat EA of BioWare ooit winst gaan maken met de game." De meest recente games die over zijn gestapt op het free-to-play model, waarbij mensen de game gratis kunnen spelen maar kunnen betalen voor extra items, zijn Lord of the Rings Online en Champions Online. Een anonieme blogger meldde vorige maand dat de ontwikkeling van The Old Republic inmiddels al meer dan 215 miljoen euro gekost heeft.

Star Wars: The Old Republic is een MMORPG waarbij de speler kan kiezen of hij als aanhanger van de Sith Empire of van The Galactic Republic gaat spelen. De game speelt zich zo’n 3.500 jaar af voor de Star Wars-films. Vanuit de donkere plekken van het universum is een machtig Sith-rijk opgestaan dat de aanval op The Republic opent. De game moet in 2011 op PC uitkomen.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou