Star Wars Battlefront 2-bèta vergeleken op PS4, PS4 Pro en Xbox One | Gamer.nl

Star Wars Battlefront 2-bèta vergeleken op PS4, PS4 Pro en Xbox One | Gamer.nl

In een video van Digital Foundry zijn de grafische aspecten van de Star Wars Battlefront 2-bèta vergeleken op PlayStation 4, PlayStation 4 Pro en Xbox One.

De bèta van Star Wars Battlefront 2 eindigt vandaag om 18:00. Hoewel de game ongetwijfeld nog verbeterd wordt voor de daadwerkelijk release van het spel op 17 november, zijn de grafische weergaven van de bètaversie van Battlefront 2 op PlayStation 4, PlayStation 4 Pro en Xbox One al vergeleken.

Bij de PlayStation 4 heeft Battlefront 2 een dynamische resolutie, in plaats van een consistente, die varieert tu en 972p en 1080p. In de video wordt aangegeven dat de resolutie alleen onder de 1000p komt tijdens de drukste momenten met veel particle physics. De Xbox One-versie heeft een basisresolutie van bijna 900p, die kan oplopen tot 1000p. Deze kan dalen tot 792p tijdens veeleisende momenten. Het in 2015 verschenen Star Wars Battlefront haalde op PS4 een resolutie van 900p, terwijl de Xbox One een consistente 720p vertoonde.

Op PlayStation 4 Pro kan Battlefront op momenten wel 1440p behalen, maar haalt het meestal een lagere resolutie, namelijk 1296p. Dit is mi chien niet een grote stap vergeleken met een gewone PlayStation 4, maar biedt wel een kleine verbetering voor eigenaars van een 4K-beeldscherm.

Hoewel het verschil tu en de twee platformen er in dit opzicht wel is, is dit niet altijd zo goed merkbaar door de aliasing, waardoor de game vloeiender lijkt te lopen en plotselinge verlagingen in framerate minder opvallen.

Daarbij wordt het beeld zachter gemaakt door andere camera-effecten, zoals post-proce ing, lensvervorming, chromatische aberratie en film grain, ook tijdens momenten waarop de game op een volle 1080p draait. Doordat veel fans klaagden dat deze effecten te sterk waren, heeft ontwikkelaar Dice laten weten deze iets subtieler te maken in de volledige versie van Star Wars Battlefront 2.

Wat betreft framerate behaalt de game op alle platformen bijna 60fps, hoewel deze niet zo stabiel is als bij Star Wars Battlefront. Op PlayStation 4 en PlayStation 4 Pro wordt het doel van 60fps bijna altijd wel gehaald, met uitzondering van de Galactic A ault-modus. Dit komt voornamelijk doordat de map van dit onderdeel van de game extra rekenkracht van de consoles eist, waardoor het spel vaak onder de 55fps valt. Op Xbox One is dit nog erger; de framerate is sowieso iets minder consistent, maar behaalt tijdens Galactic A ault-modus vaak rond de 50fps.

Houd bij deze vergelijkingen in het achterhoofd dat het hier wel gaat over de bèta en dat er dus nog een redelijk aantal verbeteringen gedaan kunnen worden wat betreft graphics en framerates. Ook zijn de prestatie van de pc-versie van Star Wars Battlefront 2 en de weergave van de game op de aankomende Xbox One X niet meegenomen in deze vergelijking.Hieronder is de volledige video te zien.

Star Wars Battlefront 2 is vanaf 17 november beschikbaar voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou