Standpunten games van politieke partijen verzameld door Control | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"Games krijgen steeds meer aandacht in de politiek. Zowel positief als negatief", aldus Eric Bartelson, hoofdredacteur van Control. "Het is goed te zien dat de meeste partijen een mening over het onderwerp beginnen te vormen, ook al is die soms wel erg negatief."

Op de website kunnen lezers diverse interviews met politici lezen. Daarbij worden geen conclusies getrokken. "We geven als vakblad geen stemadvies", aldus uitgever Matthijs Dierckx-Kuijper. "Iedereen kan zelf best een conclusie trekken op basis van ons overzicht en de interviews en ik heb zelf D66 geadviseerd bij haar programma. Dat maakt het lastig een objectief stemadvies af te geven."

Artikel als favoriet toevoegen