Met Prince of Persia: The Sands of Time keert een legende terug naar het beeldscherm. Het urenlang springen, rennen en sluipen door de donkere gangen van een kasteel zal bij de meeste gamers onder ons toch wel wat nostalgische gevoelens oproepen.

Ubi Soft heeft op de afgelopen E3 in ieder geval al flink wat mensen kunnen boeien met de nieuwste Prince of Persia game. Het spel werd door het kritische E3 Awards 2003 paneel zelfs uitgeroepen tot beste actie addventure game van de show.

GameSpot kon een interview houden met Patrice Desiles van het Ubi Soft Montreal team. Ze vertelt in het interview van alles over de tot stand koming van de nieuwe 'Prince' en legt ook uit waarom spike-traps nog steeds een belangrijke rol zullen gaan spelen in The Sands of Time. GS: What do you think are the key elements that the prince needed to have in order to stay true to the franchise? PD: There are several key elements: speed of action, fluidity of movement, quality of environment, intensity in the fight system and the level design, and a compelling 1,001 Nights atmosphere. In addition to those, it was very important that the spikes return! Om het volledige vraaggesprek te lezen klik je op de volgende link.