'Spellen maken voor de massa is slechte strategie' | Gamer.nl

'Spellen maken voor de massa is slechte strategie' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Vella zegt het eng te vinden dat het succes van iOS als platform voor games ervoor gezorgd heeft dat ontwikkelaars games proberen te maken die iedereen aanspreken. "Het lijkt een logische keuze, gezien spellen als Angry Birds, Fruit Ninja en Cut the Rope tien, twintig miljoen exemplaren verkochten, maar geloof het of niet, ik denk dat het een enorm slechte bedrijf trategie is." Volgens Vella betekent het maken van games voor iedereen eigenlijk dat ontwikkelaars games voor niemand maken.  

Een betere strategie

De Superbrothers-ontwikkelaar denkt dat het maken van games voor niches een veel betere strategie is. "Het is heel belangrijk dat je spel eruit springt. Digitale platformen zijn een zee van games en vrijwel elke dag stijgt het waterpeil en zijn er tienduizend meer." Vella analyseert dat er uiteindelijk maar weinig "andere" en "risicovolle" spellen zijn op de markt. "Op iOS valt mi chien een of twee procent in die categorie. Dus als je eruit wil springen, is iets risicovols maken dan daadwerkelijk risicovol? Of is het eigenlijk risicovoller om iets te maken dat er niet uit springt?"


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou