Sammy Studios kondigde een tijdje geleden al aan dat het een spel zou ontwikkelen gebaseerd op de succesvolle tv-serie The Shield, waarin we het leven volgen van een politie-eenheid in Los Angeles waarin een aantal agenten noodgedwongen buiten hun boekje moeten treden, om ervoor te zorgen dat de straten veilig begaanbaar zijn.

In het spel zal dit belangrijke thema van de serie dan ook centraal staan. Je dient de juiste afweging te maken tussen het overtreden van de regels, en het spelen van de brave, plichtsgetrouwe agent. Het spel kent een behoorlijk stealthy aanpak, gewoon naar binnen rennen en je geweer leeg schieten helpt je niet verder:HomeLAN - How will combat be handled in The Shield game?

Ed Duran - The combat system will mimic that of a true-to-life cop, Vic will have the ability to search, handcuff, chase, grapple, ground grapple and melee. He will also have access to club class weapons, and of course use his firearm. Combat will be fairly realistic, where any guy with a gun is pretty dangerous. Don't expect to be able to waltz into a room full of bad guys with guns blazing. Well, you can, but don't expect to walk out of there alive if you take a few hits. De graphics doen vermoeden dat het spel veel overeenkomsten met Splinter Cell zal vertonen, al is het thema aanzienlijk anders. Het interview dat HomeLanFed met de makers had, geeft je alvast een indicatie van hetgeen je bij de release in 2005 van het spel kunt verwachten.