De gamers die al wat langer rondlopen kennen het spel ongetwijfeld; Speedball. Deze game heb ik echt heel veel uurtjes gespeeld op de Amiga. Het was een soort handbal alleen dan kon je elkaar kapot beuken in een futuristische omgeving met een erg hoge snelheid. Ik weet nog goed de kreet: "ice cream, ice cream" als er weer iemand afgevoerd werd op een brancard. Nu komt Speedball Arena eraan. Een Next Gen update van Speedball. CVG had een interview met Ed Bartlett van Bitmap Brothers over de game.The 'team role' feature in Speedball Arena sounds great. Will people be able to control a cameraman who can save and edit action replays with reward system like Pokemon Snap or a big hard nut referee who has to send dodgy players off with risk of being rushed by everyone?

Ed B: Not far off! Actually replays are one of the areas we are really concentrating on. We're planning to allow players a lot of

control over camera angles and possibly even special effects, as well as the opportunity to save and exchange them via email and memory cards. We are working closely with tournament organisers such as the CPL, and this is one of the features they were really keen on. Imagine being able to download edited highlight 'programs' from tournaments! It's much easier logistically to track SBA matches as the action all takes place in a single environment, as opposed to the sprawling corridors of your typical FPS.

Deze game zal uitkomen op de PC, Playstation 2 en de Xbox. Voor de GameCube is het nog niet zeker en zal hij waarschijnlijk op een latere datum verschijnen. Dit komt volgens Ed door de vele onzekerheden omtrent deze machine, zoals de twijfels rond online spelen, en doordat het GC publiek niet een typisch Speedball publiek is. Het interview is zeer uitgebreid met vragen over onder andere de one-player mode, MOD support, maar ook de persoonlijke mening van Ed over de Xbox en de Gamecube. Klik hier om alles te lezen.