Er zijn al talloze discussies geweest tussen fans van Doom 3 en Half-Life 2. De een vindt de shooter van id Software een beter spel, terwijl de ander bij de titel van Valve zweert. Nu kun je een voorkeur voor een bepaalde game hebben, maar hoe zit het met de engines die beide spellen gebruiken, welke is er beter? Brad Jashinsky besloot de engines op de belangrijkste gebieden, licht & schaduwen, omgevingen, modellen, AI, animaties, physics, geluid, netwerk, systeemeisen en portabiliteit te vergelijken. Hieronder zijn conclusie:The answer to the convoluted question of what engine would I like to develop for is obvious, neither. Just kidding, but I do prefer the challenge of creating my own engine than using an off-the-shelf one even if it is the Source Engine or Doom 3 Engine. Joking aside, it's pretty obvious that for making a game the Source Engine is the obvious pick. If I wanted to make a graphics demo or even a CG movie I would probably pick the Doom 3 Engine. The Doom 3 Engine's only advantage is the in the graphics department, which won't make a complete or even a good game. The Source Engine is the complete package and its only competition for graphics is Far Cry and Doom 3. Combining the two engines would be a dream of mine and pretty much any other game developer out there. Both Valve and id did a great job with ushering in the new age of game engines. I can't wait to see their next iterations and what Tim Sweeny has come up with for Unreal Engine 3.

Met dank aan MelvinB voor het melden van dit nieuws.