Sorcery uitgesteld naar lente 2012, spelconcept aangepast | Gamer.nl

Sorcery uitgesteld naar lente 2012, spelconcept aangepast | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

"We wilden de game echt bijschaven qua uiterlijk en de wereld zelf. We hadden de gameplay die we wilden, maar het was nog niet gereed voor publieke consumptie", zegt Upton. Sorcery is volgens hem meer een fantasy-game geworden met een open aanpak. Verder laat hij weten dat de Keltische mythologie in de game, die oorspronkelijk als richtlijn zou dienen, meer als een thematisch uitgangspunt wordt gebruikt.

Tovenaarsleerling

In Sorcery kruipt de speler in de huid van Finn, een tovenaarsleerling en heethoofd. Hij wordt door de magische pratende kat Erline uitgedaagd om zich te wagen in het rijk der doden. Eenmaal daar ontketent hij per ongeluk een grote ramp die betrekking heeft op de hele wereld. Het spel wordt volledig gespeeld via de Move-besturing, lopen gebeurt met de sub-controller, het toveren doen spelers door met de Move-controller bepaalde bewegingen te maken. 


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou