Sony wees pitch voor Resistance-game met open wereld af

Sony wees pitch voor Resistance-game met open wereld af

Sony wees een pitch voor een openwereldgame in de Resistance-franchise af. Dat zegt Days Gone-regisseur Jeff Ross tijdens een interview.

Eerder deze week liet Ross zich uit over hoe Days Gone 'werd behandeld als een teleurstelling', ondanks dat de game 9 miljoen keer verkocht. Tijdens een

Watch on YouTube

van God of War-bedenker David Jaffe noemt Ross het pitchen van een vervolg op Days Gone 'een moeizame strijd'.

Vervolgens vroeg Sony volgens Ross of ontwikkelaar Sony Bend uit de voeten kon met actiegamefranchise Syphon Filter, maar daar zag de regisseur geen brood in. 

"Het was gewoon een vraag: zijn er nog andere IP's die we kunnen gebruiken?", zegt Ross (via VGC). "En het enige antwoord was Syphon Filter. Ik heb geen idee hoe je Syphon Filter moet rebooten. Ik had geen enkele interesse."

In plaats daarvan pitchte Jeff Ross een openwereldgame in het Resistance-universum. Volgens Ross leent de franchise zich uitstekend voor een open wereld en zou de game 'bijna zichzelf schrijven'. De pitch werd echter ook afgewezen.

Jeff Ross vertrok in 2020 bij ontwikkelaar Sony Bend. De studio werkt momenteel aan een nieuwe IP.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Als je een filter op een syphon zou zetten krijg je toch een verstopping lijkt me? ;)

0
test

@-JK- de syphon werkt als filter, namelijk tegen de geurtjes

0
test

Goed zo, niet alles hoeft open wereld te zijn. Ik vind vaak genoeg gewoon een bepaald pad moeten afleggen net zo leuk. En dat was bij de resistance games zo, hoeft dus niet aamgepast te worden voor een nieuwe game.

0
test

@SuperDre ik ben het met je eens. Voordeel van een te volgen pad is dat actie goed gedirigeerd kan worden en in een open veld afhankelijk van welke keuze de speler maakt. De open werelden zijn dan mogelijk indrukwekkend maar de actie ook minder strak met minder adrenaline, tot op het moment dat een open wereld je toch aan het handje neemt en een missie in lijntjes geeft. Open wereld is eigenlijk niks en overrated omdat de open wereld enkel een hub is tussen gedirigeerde missies die dan wel vet zijn, dan heb ik net zo lief missies die minder open zijn maar alles perfect geplaatst is voor dikke actie.

0

Aanbevolen voor jou