Nieuws
PlayStation 5

Sony: 'Pre-orders PlayStation 5 hadden soepeler gekund'

Meer consoles beschikbaar in de komende dagen

Geschreven door Jacco Peek op
Op Twitter biedt Sony haar excuses aan voor hoe de pre-orders van de PlayStation 5 zijn verlopen.

"Laten we eerlijk zijn: PS5 pre-orders hadden veel soepeler gekund" zegt het bedrijf. "We bieden daar onze oprechte excuses voor aan.

In de komende paar dagen stellen we meer PS5-consoles beschikbaar om te pre-orderen - winkels zullen meer details bekendmaken. En meer consoles worden gedurende dit najaar beschikbaar gesteld."

Sony refereert daarmee naar het feit dat de console plotseling te koop was bij verschillende winkels na de afgelopen PlayStation 5 Showcase, ondanks dat het bedrijf aangaf dat de pre-orderdatum 'geen verrassing' zou worden. Ook blijken sommige winkels te veel consoles te hebben verkocht, waardoor klanten ze mogelijk niet op lancering krijgen.

Marcel schreef deze week over de PlayStation 5-pre-orders in zijn column.

De PlayStation 5 verschijnt op 19 november. De All-Digital Edition kost 399 euro en de diskversie 499 euro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hades met Ron - Live om 12.30 Storyworld is het meest geeky museum van Nederland
8

Reacties op: Sony: 'Pre-orders PlayStation 5 hadden soepeler gekund'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Roy36NL

    • 20 september 2020 12:04
    Dat geeft de burger moed

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 20 september 2020 12:38
    Het is toch veelste vroeg om zo een apparaat in huis te halen, wat ik gezien heb is niet echt wow next gen stuff, vandaar ook bij deze PS de 18 games oa die je er bij kan krijgen met PS+
    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat ze een jaar te vroeg komen met deze apparaten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 20 september 2020 13:06
    @Pascal08 over 2 tot 3 jaar krijgen we vast weer pro versies van beide consoles.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 20 september 2020 16:28
    @darkmanwls Dat weet ik wel zeker.
    Maar ik vraag me dan af als ik naar de specs kijk en de line up games die niet uitblinken.
    Waarom knallen ze niet een console vol met de nieuwste hardware zodat je een echt monster hebt en breng dan 2 versies uit de versie die je nu uitbrengt voor de betaalbare, en een monster van ca.12 a 1500e die mee kan met de huidige dikke pc’s.
    Geloof mij dat deze dikke consoles over de toonbanken zullen vliegen.
    Competitie gaming is een ding op dit moment en met zo een PS5 controller en apparaat zijn ze daar niet echt heel bijster in vind ik zelf.
    Tot nu toe vind ik het een beetje slap allemaal, niet dat ik ze niet ga kopen 😅
    Maar het is mwah op dit moment imo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 20 september 2020 16:35
    @Pascal08 Niet iedereen is bereid 1500 euro neer te leggen voor een console de doelgroep is en blijft dan ook vooral casual gamers die hun console uit willen pakken hun disc er in doen en kunnen gamen.
    Een 2e “betaalbare” versie zal dan niet opeens 1000 euro minder zijn want die kan dan zeer zeker niet wat dat “monster” kan. Nu heb je 2 versies 1 is digitaal de ander niet maar ze kunnen wel exact hetzelfde.

    Specificaties zoals 4K 8K etc etc allemaal heel mooi maar hoeveel mensen hebben daadwerkelijk zo n tv?
    Daarnaast zijn er ook genoeg gezinnen die andere prioriteiten hebben en als je dan toch wil gamen heb je een perfecte console voor 299/399 staan die alles kan wat die moet kunnen en dat is: Aanzetten disc erin GAMEN MAAR!

    En wat heb je nog aan een disc eigenlijk? Je propt hem erin en wacht alsnog op een gigantische download. De digitale versie en daarmee de toekomst is dan toch de betere optie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 20 september 2020 18:12
    @ViperVenom Dat geloof ik niet, casual gaming kan dan alsnog gewoon worden gedaan door de casual gamer.
    Maar het merendeel heeft geld en koopt elke maand een game of iets en die wilt echt wel de luxe om een monster onder zn tv te hebben.
    Gamen is altijd al een luxe geweest en als je dat ziet of zag als casual dan mehh dan ben je ook tevreden met casual games.
    Ik zeg doen! Breng een console beest uit voor de echte gamer en laat de casual gamer lekker gamen met wat er is.
    Want casual dont give a fuck het woord zegt het al.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 21 september 2020 09:22
    @Pascal08 Hahaha, jij snapt het ook niet helemaal volgens mij. Waarom een dure console kopen als je voor hetzelfde geld een computer kan kopen die zelfs nog meer kan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Daywalker

    • 20 september 2020 14:43
    Leuk voor de mensen die er helaas geen hebben weten te pre-orderen, dan krijgen ze een extra kans. Heb gelukkig zelf al donderdag een PS5 weten te pre-orderen.