Sony: "PlayStation 3 doorstaat tand des tijds" | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ondanks een rece ie en stevig concurrentie denkt Sony, en dan met name vice-directeur van Marketing Peter Dille, dat hun PlayStation 3 dankzij een goede prijs-kwaliteit-verhouding nog jaren mee zal gaan.

De PlayStation 3 valt niet alleen op door een aantal intere ante titels, maar ook door zijn hoge prijs. Vooral in economisch harde tijden, lijkt het lastig om een hoge vraagprijs te rechtvaardigen. Peter Dillen denkt daar echter anders over en ziet "geen hoge vraagprijs, maar wel een prima prijs-kwaliteit-verhouding."

Dille legt in het interview op GameDaily ondermeer uit dat de concurrentie zich vooral richt op het vergroten van marktaandeel, terwijl Sony zich voornamelijk richt op meer winst. Hierdoor wordt het een lastig verhaal om de prijs van de PlayStation 3 te laten zakken. Echter, blijft de nadruk in de pers toch op de prijs van de PlayStation 3 liggen. Toch heeft Sony het afgelopen jaar behoorlijk wat winst geboekt, waardoor het Japanse bedrijf het kwaliteits-aspect graag meer benadrukt ziet worden dan het prijs-aspect.

Dille vervolgt: "Ik denk dat wanneer de consument de appels met appels-vergelijking doet en ziet wat de PlayStation 3 kan, en wat daarnaast de waarde van een Blu-Ray-speler, gratis online-functies, gratis wi-fi en een harde schijf bij iedere console werkelijk inhoudt, dan zal dat zijn weerklank hebben."

"We moeten bovendien hard werken om de consument het vertrouwen te geven dat wanneer ze een PS3 kopen, deze de tand des tijds gaat doorstaan. We zijn echter de enige console-fabrikant die een console uitbracht met een levensduur van tien jaar. En dat hebben we niet één keer gedaan, maar zelfs twee keer. En dat is juist het mooie aan de PS3, dat je weet dat de console de komende tien jaar het belangrijkste entertainment-product in jouw huiskamer gaat worden. Economisch gezien vertegenwoordigt dat een geweldige waarde."

"Het is een feit dat in deze barre tijden, de consument wel twee keer nadenkt voordat ze haar geld uitgeeft, maar we weten dat ze ook let op de waarde van een product. Ze gaat op zoek naar dingen die lang mee gaan. Een opvatting die perfect aansluit bij de sterkte van Sony."


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou