Nieuws

Kijk hier om 17:00 uur de PlayStation 5-presentatie

Info was bedoeld voor GDC

Geschreven door Jacco Peek op
Vanmiddag om 17:00 uur onthult Sony meer informatie over de PlayStation 5. Aanvankelijk stond de PS5-info gepland voor de Game Developers Conference, die werd geannuleerd.

In een tweet geeft PlayStation Nederland aan dat systeemarchitect van de PS5 Mark Cerny een video plaatst op PlayStation Blog.

"Morgen om 17.00 zal Mark Cerny, de PS5 lead system architect, meer informatie geven over de systeemarchitectuur van de PS5 en hoe dit de toekomst van games zal beïnvloeden.", meldt de uitgever.

Omdat de informatie aanvankelijk gedeeld zou worden tijdens GDC, wordt verwacht dat Sony de specificaties en andere nieuwe technieken uitgebreid uitlegt. Eerder deelde Sony al details over de achterwaartse compatibiliteit, de controller en de SSD van de PS5.

Gisteren onthulde Microsoft despecificaties en controller van de Xbox Series X. De PlayStation 5 staat net als de Series X gepland voor dit najaar. Volgens analisten is de kans echter dat de consoles wordenuitgesteld vanwege het coronavirus. De video is hieronder te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft introduceert Perks voor Xbox Game Pass Ultimate-leden Nieuwe trailer voor Animal Crossing: New Horizons
48

Reacties op: Kijk hier om 17:00 uur de PlayStation 5-presentatie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Exalian-1

    • 17 maart 2020 13:59
    Let the games begin!!! :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 17 maart 2020 14:12
    :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 17 maart 2020 14:18
    Ben benieuwd, gister info wat betreft de xbox met toch de enorme tegenvaller van dat ze een proprietairy formaat gebruiken voor de extra opslag, maar verder wel een mooi dingetje. Ook verwacht ik nu van Sony nog niet dat ze de prijs zullen onthullen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • tyberium

    • 17 maart 2020 14:56
    @SuperDre Hij beschikt over een PCI4.0 voor de externe ssd's, dus dat gaat ook wel snel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kevin93w

    • 17 maart 2020 15:17
    @SuperDre Even ter toelichting, misschien dat je dat gemist had, maar ze verplichten je niet om de proprietary hardware aan te schaffen. Je mag gewoon gebruiken maken van elk USB device wat je wil om games of andere zaken op te slaan.

    MAAR, en dat is waar het om ging, de extra opslag die ze toonden is via een speciale interconnect aangesloten op de SoC en heeft daardoor een vele malen hogere snelheid dan een normale USB verbinding aan zou kunnen.

    De keuze is dus aan jou wat je zou willen, ben je er okee mee dat je beperkingen hebt in kwaliteit dan is USB prima. Ben je dat niet, dan kan je de extra chip kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Xymie

    • 17 maart 2020 16:26
    @Kevin93w
    Wat ze zeiden was dat oude Xbox spellen (One, 360, original) nog via usb zouden werken. Een backup van de gedownloade spellen kan daarop gezet worden, alleen als het spel gespeeld wordt, moet het op de interne schijf/externe proprietairy NVMe SSD staan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 maart 2020 10:46
    @SuperDre Dat is niet helemaal hoe het zit natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 17 maart 2020 14:58
    Met als bonus: Half Life Alyx launch game for the PS5 VR bril.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 17 maart 2020 16:11
    Nog zo'n x86 machine!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 17 maart 2020 19:54
    gaap… wordt weer een hoop bits en GB's en andere specs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 17 maart 2020 20:32
    Cool, ben benieuwd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 17 maart 2020 21:52
    Dus morgen gaan de fanboys van beide kanten weer met een hoop specs naar elkaar lopen gooien, en uiteindelijk is dat nutteloos, want de laatste paar generaties was het telkens niet de op papier krachtigste console die het won. De tijd zal het leren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 18 maart 2020 06:06
    @darkmanwls en uiteindelijk merkt de mainstream gamer er bar weinig van, als ze maar lekker kunnen gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 maart 2020 08:22
    @darkmanwls Als je kijkt naar de orignele ps4 en orignele xbox heeft ps4 met de krachtiste console wel gewonnen.
    Dat xbox pas na de strijd al dik verloren is een krachtige neer zet was al te laat.
    Dat was meer voor de true xbox fans.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 18 maart 2020 08:51
    @darkmanwls
    Dit dus ongetwijfeld. Mij is het om het even, ik koop ze allebei. Nu al zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 18 maart 2020 10:28
    @niqomipa Ik zou ze ook wel allebei kopen maar ga eerst voor de xbox zelfs als de ps5 zeg maar 20 tf zou zijn.
    De dienst zoals gamepass bevalt me zo goed dat ik even wacht met de ps5 en er een aantal dikke games zijn zodat ik ze achter elkaar meteen kan spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 maart 2020 10:47
    Ik ben benieuwd, ik zit er klaar voor!
    Is het al 17:00?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 18 maart 2020 11:25
    Zal er wel op neer komen dat ik 2 keer rond de 599 kwijt ben :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 maart 2020 11:36
    @Roy36NL Inderdaad, ik noem het maar een luxeprobleem

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 18 maart 2020 17:59
    @Roy36NL voor mij alleen de Xbox dit keer. Had de ps4 wel maar die lag stof te happen, half jaar later kwam gow…… Dat was wel even klote. Xbox blijft toch wel me favoriet.