Nieuws
PlayStation 5

Sony kondigt samenwerking met rapper Travis Scott aan

Marketing draait op volle toeren

Geschreven door Michel Musters op
Sony Interactie Entertainment heeft een strategische samenwerking met rapper Travis Scott aangekondigd.

"We hoorden dat Travis een gigantische PlayStation-fan is, dus we raakten in gesprek met hem en dat resulteerde in deze unieke samenwerking", aldus SIE marketing senior vice president Eric Lempel in een blogpost. "We willen via onze gedeelde passie voor gaming en creativiteit samenwerken met Travis en zijn Cactus Jack-merk om innovatieve projecten te produceren waar ons fans hopelijk van gaan genieten."

Ook Travis Scott had wat over de samenwerking te zeggen: "Ik kijk er echt naar uit om alles waar Cactus Jack met Sony en PlayStation aan heeft gewerkt te tonen. Ik kan vooral niet wachten tot PlayStation-fans er op reageren, en ik kijk er naar uit om met iedereen binnenkort wat games te spelen!"

Hoe de samenwerking precies tot uiting wordt gebracht is nog niet duidelijk, maar er is al een korte video online gekomen waarin enkele Sony-werknemers en Travis Scott zelf voorbij komen. Het lijkt een logische conclusie dat er in de toekomst wellicht PlayStation 5-accessoires met het Cactus Jack-merk verschijnen, of dat Scott livestreams houdt voor bepaalde PS5-games.

Dit artikel delen:

Lees meer

Horrorgame Visage verlaat deze week Early Access The Outer Worlds nu verkrijgbaar via Steam en GOG
27

Reacties op: Sony kondigt samenwerking met rapper Travis Scott aan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • fonsrutte

    • 26 oktober 2020 08:47
    Ok… Ik ken die hele Travis Scott niet, maar ik zal wel te oud zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 oktober 2020 16:21
    @fonsrutte 39 hier.. nooit van gehoord ook..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 26 oktober 2020 09:31
    wie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    HunterSeeker

    • 26 oktober 2020 09:43
    doet me denken aan 50Cent die zn eigen game liet maken.
    Misschien niet het beste spel maar wel leuk voor hem dat tie zelf zn eigen game heeft :)

    Waarschijnlijk is dit alleen maar sales

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 26 oktober 2020 10:06
    Eeeeh wie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 oktober 2020 10:49
    "Jacques Berman Webster II, beter bekend als Travis Scott, is een Amerikaans rapper, songwriter, muziekproducent en zanger uit Houston, Texas. Hij staat onder contract bij Very G.O.O.D. Beats, Grand Hustle Records en Epic Records."

    Met 5 seconden gevonden op de geweldige website Google. En als dat nog niet voldoende informatie is, kan je gewoon verder klikken! Of is dat bij sommige van jullie ook niet bekend?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 26 oktober 2020 14:08
    @Quintex Het punt is niet dat we willen weten wie het is, het punt is dat we het gewoon niet weten. En het ons ook weinig kan schelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 26 oktober 2020 18:45
    @Quintex Google wie?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Vriess

    • 26 oktober 2020 10:57
    Ik snap echt niet wat mensen leuk vinden aan een talentloos figuur als Travis Scott. Er zijn veel betere rappers. En ik snap al helemaal niet waarom Sony een reclame maakt met hem. Dat hebben ze helemaal niet nodig. De merken Sony en Playstation zijn al zo sterk en goed bekend. Iemand als Travis Scott kan daar niks aan toevoegen. En dat doet ie ook niet in die reclame. Hij zit daar alleen maar. LOL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 26 oktober 2020 15:16
    @Vriess Kan me goed voorstellen dat je andere rappers sterker vindt, maar is 'talentloos' niet een beetje misplaatst? Deze man heeft een handvol platina nummers, talloze producer credits voor/met grote namen en een paar uitverkochte tours in z'n broekzak. Dat je smaak niet overeenkomt met wat hij maakt, maakt het niet dat hij ineens geen talent heeft.

    Wat betreft toevoeging aan Sony's marketing: Travis Scott vertegenwoordigt miljoenen jongeren. Hij heeft status als een gevestigd hiphop-icoon en zijn Fortnite-optreden is een van de populairste online evenementen ooit gebleken. In die zin denk ik dat er een grote groep potentiële console-kopers bestaat die meer (merk)affiniteit heeft met Travis Scott dan met Sony.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    El Ninjo

    • 26 oktober 2020 12:17
    De beste man timmert goed aan de weg, heeft o.a. in april dat Fortnite-concert gegeven (+12 mil kijkers) en diverse samenwerkingen met grote merken zoals McDonalds, Hot Wheels, Nike en Nerf op z'n naam staan. Denk ervan wat je wilt, het gaat er bij de grote massa in als zoete koek.

    Toen Gamer.nl over het aankomende concert in Fortnite een stuk plaatste, reageerde velen hetzelfde als nu hierboven; "Travis Scott?!, Wie?!" Waarschijnlijk zijn deze gebruikers hier te oud voor, net als ik ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 26 oktober 2020 14:11
    @El Ninjo Precies dit dus, ik heb niets tegen de beste man, maar het boeit me gewoon niet. Maar zoals je al zegt, ik ben ook gewoon zijn doelgroep niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 oktober 2020 16:04
    @darkmanwls vind ze schoenen die die maakt bij nike behoorlijk dik altijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 26 oktober 2020 17:20
    @hulstpower Ik bedoel er helemaal niets negatiefs mee, maar alleen al in t taalkgebruik zie ik dat we een vrij verschillende belevingswereld hebben. En dat is prima hoor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 oktober 2020 21:35
    @darkmanwls viel je niet aan hoor, 😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 27 oktober 2020 07:45
    @hulstpower Voelde me ook niet aangevallen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Nederlandsch

    • 26 oktober 2020 13:28
    Wat is er strategisch aan? Meer dan aan een gebruikelijke samenwerking?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 oktober 2020 16:05
    @Nederlandsch zo ver ik het nu zie is het een schoen van Nike die hij design heeft gedaan. Verder zal ie wel zo fortnite concert geven ps ex of zo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 26 oktober 2020 15:18
    Geinig,

    Deze man is goed bezig :-) heeft een huge fan base, maar ik ben erg nieuwsgierig naar het project as in is het ook voor onze generatie boeiend aangezien we iets ouder zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 oktober 2020 16:06
    @Goodmushin komt Dus een sb cactus jack schoen van Nike uit. Denk verder misschien een cactus jack ps5 straks en misschien een concert ex op ps misschien.?