Nieuws
Kena: Bridge of Spirits

Sony geeft releaseperiodes van aankomende PlayStation 5-games

Voor o.a. Kena, Project Athia en Horizon Forbidden West

Geschreven door Michel Musters op
Sony toonde tijdens zijn digitale presentatie op CES 2021 een trailer met diverse PlayStation 5-games. Hierin werden releaseperiodes voor diverse games gegeven.

Aan het einde van de trailer worden in kleine letters diverse releaseperiodes voor aankomende games worden gegeven. Hitman 3 is niet opvallend - die game komt op 20 januari uit en in de trailer wordt dan ook gemeld dat de game deze maand uitkomt. Ook de releasedatum van Housemarque's Returnal was al bekend: 19 maart.

Het kleurrijke Kena: Bridge of Spirits moet in maart dit jaar uitkomen. Solar Ash Kingdom van de maker van Hyper Light Drifter verschijnt in juni en de stijlvol ogende adventure-rpg Little Devil Inside in juli. De nieuwe horrorgame van Shinji Mikami, Ghostwire: Tokyo, komt in oktober uit, net als de kattengame Stray.

De actie-platformer Ratchet and Clank: Rift Apart staat voor ergens dit jaar gepland, net als Guerrila Games' langverwachte Horizon Zero Dawn. Square Enix' Project Athia moet in januari 2022 uitkomen, terwijl Capcoms mysterieuze nieuwe IP Pragmata pas in 2023 verschijnt - het spel stond voorheen in 2022 gepland.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mass Effect: Legendary Edition komt mogelijk op 12 maart uit Opnames Borderlands-film beginnen spoedig
17

Reacties op: Sony geeft releaseperiodes van aankomende PlayStation 5-games

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • dakoota

    • 12 januari 2021 09:12
    is er ook een releaseperiode bekend voor de ps5 zelf?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GWO

    • 12 januari 2021 09:26
    @dakoota - zat te wachten op deze… haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Raxpherion

    • 12 januari 2021 09:30
    Ik vind het wel een hele slechte launch buiten de beschikbaarheid van de console zelf. Spiderman en demon souls klaar. Niks te gamen verders hahaha. 1e A titel die dan uit moet komen is Returnal 19 maart. Ik snap niet dat ze dan wachten met de ps5 tot er ook wat spellen uit komen. Echt slecht aanbod. Is meestal met launch maar tot nu toe ook niet veel bijzonders in het verschiet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 12 januari 2021 09:48
    @Raxpherion Is bijna altijd zo met de launch van een nieuwe console, 1e jaar is vooral multi-generation titels en een paar launch games om toch wat te hebben, maar de echte games komen vaak pas na een poos. Al moet ik zeggen dat het afgelopen keer bij de ps4 en xbone ook wel heel lang duurde voor er echt toppers begonnen te komen. Hopelijk duurt dat nu minder lang.
    (en nu gaat er vast iemand zeggen dat er wel degelijk toppers waren in het begin. Dat klopt, maar veel waren het er niet)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 11:26
    @Messtranor ps4 had heel veel remasterd vond ik in begin wat gewoon ps3 versie was met een hogere resolutie. xbox had met launch wel wat games maar dat was het dan wel tot er wisseling van de wacht was en pas tegen het einde van xbox one kwamen er voor mij de echte toppers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Godjira

    • 12 januari 2021 10:56
    @Raxpherion niets te gamen is ook wel wat overdreven natuurlijk. Ik heb momenteel enorm lol met Immortals Fenyx Rising op de PS5 en daarnaast speel ik wat Planet Coaster. Beide games mogen dan geen PS5 exclusives zijn, maar er is genoeg beschikbaar, zeker met de backwards compatibility die prima werkt. Zo heb ik onlangs weer even Uncharted 4 opgestart en staat Overwatch inmiddels ook weer op de console (moet alleen nog wat potjes spelen :) )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Raxpherion

    • 12 januari 2021 11:06
    @Godjira haha ja phoenix rising was super leuk. Ook klaar mee haha. Ik werk 4 dagen dus heb aardig wat vrije tijd. Al die plus games zijn ook super maar ook allemaal al uitgespeeld. Ik ben nooit zo van oude spellen weer opnieuw spelen. En ja de gebruikelijke mp spellen. Rocket , overwatch. Fortnite enzo af en toe erbij maar verders zie ik niet veel staan voor 1e helft dit jaar. Ik had gedacht dat te overbruggen met cyberpunk maar ja ……. πŸ˜‚.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robbert.

    • 12 januari 2021 09:34
    Ik dacht dat Ratchet and Clank voor het eerste kwartaal van 21 stond?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 12 januari 2021 10:15
    God of war?????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 januari 2021 10:33
    @Aces-82 2022 met veel geluk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 12 januari 2021 11:09
    Mmm weinig games dus. Misschien de ps5 in de uitverkoop halen in 2022, er zijn toch geen spellen. Hoe zit het met Uncharted? Want als die uitkomt wil ik hem wel direct halen, als dat uberhaupt mogelijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Raxpherion

    • 12 januari 2021 13:41
    @GoofyZ3 uncharted is volgens mij een afgesloten hoofdstuk. Laatste deel heette ook a thiefs end. Verders niks bekend over of er een nieuwe verhaal lijn komt. Of dat er uberhaupt nog een deel komt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 12 januari 2021 15:24
    @Raxpherion ga er maar vanuit dat Sony een uncharted gaat maken of het een reboot is zoals Ala God of war kan ook altijd. Maar ik ga er 100% vanuit dat er een nieuw deel in uncharted komt. Thief's end was laaste maar er kwam daarna ook een losse dlc uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 12 januari 2021 11:37
    Gelukkig kan ik binnenkort the medium opstarten. Hopen dat het wat wordt aangezien die sinds de Wii U al in ontwikkeling is. Denk ook wel dat Ratchet and clank snel uit zal komen. Demon souls moet ik nog uitspelen en anders ga ik God of war maar weer doorlopen dat verveeld nooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Laurensje

    • 12 januari 2021 13:42
    Ik speel zelf niet enorm veel grote spellen per jaar, dus voor mij zouden dit wel een paar mooie titels zijn om een PS5 voor aan te schaffen. Ware het niet dat dat nog vrij lastig gaat en ik ook geen moeite heb om nog een tijd te wachten.

    Overigens denk ik dat er in de tekst Horizon: Forbidden West bedoeld wordt, i.p.v. Zero Dawn :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 januari 2021 15:34
    PS5 word pas echt interessant als GTA VI uitkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TripleDad

    • 12 januari 2021 17:04
    Dan zal ik Sony ook even vertellen wanneer ik een PS5 koop. Dat is ook " naar verwachting ergens dit jaar"