"We staan compleet achter het principe om online onderdelen van een game beschikbaar of toegankelijk te maken door er een geldbedrag voor te vragen. We zijn dezelfde optie voor onze eigen [spellen] aan het verkennen", zegt House.

Een dergelijk plan is door Electronic Arts met de Online Pass in de praktijk gebracht, waarbij bezitters van een tweedehands exemplaar van een game een geldbedrag van tien euro moeten betalen om alsnog toegang te krijgen tot onderdelen van het multiplayergedeelte van een spel. EA wil met dit initiatief de invloed van de tweedehands markt verkleinen. Ontwikkelaars die van plan zijn Electronic Arts te volgen, zijn THQ, uitgever van Saints Row en Red Faction, en Ubisoft.

Bobby Kotick van Activision zei eerder nog verder te willen gaan, en een abonnementsplan voor Call of Duty-games te willen introduceren. House zegt echter te "worstelen" met dat idee. "Het vragen van een geldbedrag voor het online gedeelte van een spel is iets waar we meer over moeten praten. We worstelen daar een beetje mee omdat we ons gesterkt voelen en we ons succes op het PlayStation Network voor een groot deel baseren op het feit dat we het grote obstakel [waarbij consumenten moeten betalen om online te kunnen spelen], weggehaald hebben", aldus House.