Gisteren had Jake Simpson al zijn .plan geupdate, vandaag had Jake een interview met VoodooExtreme. Het interview gaat voornamelijk over de engine en welke features er gebruikt gaan worden. Was de code in deel 1 nog 60% van id en 40% van Raven, in deel 2 is de balans in het voordeel van Raven met 65% tegen 35% van id. Op de vraag hoeveel speeluren het spel zal bevatten gaf Jake geen direct antwoord. Het zal waarschijnlijk langer worden dan Elite Force want Jake en Raven stonden nogal versteld van alle klachten over de speelduur van EF.Voodoo Extreme - Is the Quake3 engine going to be used for Soldier of Fortune 2? If so, how is Raven going to be enhancing it? Futhermore, will you be creating a new GHOUL system for SoF2? Jake Simpson - We are definitely using the Quake III Team Arena engine. Id is still unchallenged in creating the fastest, prettiest engines out there, and it would be silly not build on our experience with their technology. I think we started out with a clean 1.17 build and we're working from that. Het spel zal een berg extra features krijgen in vergelijking met deel 1. Zoals grotere textures, meer polygonen voor karakters en wapens. Ook features als facial expressions, verbeterde dood animaties en meer hitzones bij je tegenstanders zullen te zien zijn in SoF2. De rest van het vragenvuur kan je op VoodooExtreme lezen.