'Slechte resultaat Alpha Protocol lag mede aan communicatie' | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Urquhart geeft toe dat de kwaliteit van het spel op bepaalde punten te wensen overlaat. Zo had het cover-systeem beter gekund. "Zou [Alpha Protocol] beter geweest zijn zonder cover-systeem, zodat we ons op andere zaken hadden kunnen richten? Er zijn ook zeker dingen die we erg goed gedaan hebben - het hele verhaal, de personages, de vertakkingen."

De CEO denkt dat het floppen van de game ook deels komt doordat er verkeerde verwachtingen werden geschapen. "Mi chien lag het [uitblijvend succes] ook niet per se aan wat wij hebben gedaan, maar aan iets buiten het spel. Zoals de presentatie, hoe het werd verkocht of wat de consument werd beloofd. Iets is daar misgegaan. Dus dat is nog een belangrijke les over communicatie."

Vervolg

Urquhart zegt niet aan een vervolg te werken, maar zou dat best willen. "Om een job zoals deze te doen moet je optimistisch zijn, naar de toekomst kijken en denken: 'We kunnen beter dan dit'." Alpha Protocol kwam uit op 28 mei 2010 voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. De game ontving op recensieverzamelsite Metacritic gemiddelde scores van respectievelijk 72, 64 en 63 uit 100.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou