Het verhaal van de Tsjernobyl shooter Oblivion Lost is een bijzonder verhaal. Het spel speelt zich af bij de kernreactor van Tsjernobyl die voor de tweede keer is ontploft. Door de straling zijn er allerlei mensen en dieren gemuteerd. Deze Zone is niet toegankelijk voor mensen, maar in de buurt van dit gebied mag de speler onderzoeken wat er mis is gegaan. Natuurlijk zal er flink geschoten worden op alles wat los en vast zit, het is tenslotte een echte FPS. Om de sfeer van Tsjernobyl beter te begrijpen zijn de makers naar de reactor gegaan. Een zeer indrukwekkend reisverslag was het gevolg, maar ook de uitwerking mag er zijn, want de nieuwe screenshots zien er zeer gedetailleerd en sfeervol uit.- Levels combining closed spaces as well as enormous open areas

- Visualization optimized for hardware TnL (both FF and shading capable parts)

- Continuous level of detail technology for all the geometry

- ~100 000 polygons per frame at 60 fps on average hardware

- Detailed character models (500-10 000 polys)

- Powerful skeleton-based animation allows usage of motion-capture hardware and produces smooth and realistic motion of characters

- High-speed blended animation system capable of up to infinity number of bone interpolation & modulation

- SSE/3Dnow! Technologies used for skinning and forward kinematics

- Vertex shaders used on shading capable hardware

- Detail objects (grass/small stones/etc)

- Portal-style, non-linear subdivision based visibility detection system

- Optimized for T&L hardware in the way of grouping primitives to large-size batches

- Greatly reduces overdraw - which is the main slowdown on even high-level video boards De overige 7 screenshots laten nog meer beelden van het spel zien en zijn zeker het bekijken waard. Een releasedatum is nog niet bekend, maar meer info vind je op de officiele site.