Seaman was in ontwikkeling voor 3DS, werd geannuleerd | Gamer.nl

Seaman was in ontwikkeling voor 3DS, werd geannuleerd | Gamer.nl

De Dreamcast-cultgame Seaman, waarin spelers interactie hebben met een vis met een mensengezicht, was ook in ontwikkeling voor de 3DS. De game werd uiteindelijk geannuleerd.

In een blogpost van Seaman-ontwikkelaar Yoot Saito waarin hij zijn respect uit naar wijlen Nintendo-president Satoru Iwata, onthult hij dat de game voor de 3DS in ontwikkeling was. Saito laat weten dat hij regelmatig contact had met Iwata en dat Seaman het type spel was waar Nintendo naar op zoek was.

"Ik werkte wel aan het project, maar het werd heel ingewikkeld en uiteindelijk moest ik stoppen", zo vertelt Saito. "Daarmee was onze relatie ten einde gekomen. Eerst kon ik hem gewoon bezoeken in Kyoto en op een plezierige manier ideeën uitwi elen, maar het voelde alsof er wat tijd nodig was om deze creatieve relatie weer op te pakken."

In de blogpost herinnert Saito zich de vele bezoeken van Iwata aan zijn appartement, en Saito's bezoeken aan Nintendo wanneer een nieuwe console in de maak was. Zo bedacht Saito samen met Iwata het idee voor een Streetpa -achtige techniek voor de GameBoy, dat uiteindelijk in de 3DS verwerkt werd. Iwata gaf Saito een persoonlijke presentatie van de uiteindelijke Streetpa -technologie. Ook was Saito verantwoordelijk voor het idee van een ingebouwde speaker in de Wii-controller.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou