Akella, de Russische uitgever en ontwikkelaar bekend van onder andere Sea Dogs en PT Boats, kondigt vandaag het RPG spel 'Hard to be a God' aan, gebaseerd op het gelijknamige werk van de Russische Strugatsky broers. Het spel wordt dan ook ontwikkeld in nauwe samenwerking met één van de twee schrijvers en wel Boris Natanovich Strugatsky.

Hard to be a God speelt zich af in The Kingdom of Arkanar, dat je zowel in een Middeleeuwse als futuristische setting zult mogen bezoeken. In beide settings staat je een ander wapenarsenaal te wachten en met de vele wapens kun je dodelijke combo's uitvoeren. Het spel laat je toe een party op te richten, al zul je geen directe controle krijgen over je teamgenoten. Je kunt ze wel simpele orders geven, zoals 'aanvallen' of 'terug trekken'.

Hard ot be a God is nog een een vroege, conceptuele fase en over de eigenlijk gameplay wil men nog niet al te veel kwijt. Ook naar de grafische weergave valt nog te gissen. Wel zal het spel in 3D zijn en mag je met de camera roteren tot je er duizelig van wordt. Ergens in 2005 of 2006, naar we hopen.