Het is al vaak, misschien zelfs wel te vaak, gezegd geworden: games maken naar aanleiding van films werkt niet. Natuurlijk is er hier en daar de uitzondering die de regel bevestigt, maar over het algemeen klopt deze stelling als een bus. Dat vindt ook David McKenna, schrijver van het script van de game Scarfac: The World is Yours.

Dit klinkt misschien vreemd, aangezien McKenna meedoet aan het feit wat hij zelf de grond inboort, maar de schrijver van onder andere Blow en American History X legt het netjes uit:

"It's getting to the point where you're just bastardizing the whole business just to make a buck. That's fine, but I think the American public is a little too smart for that." "I don't think every movie makes a good videogame, just like not every story makes a good movie," he said.Meneer denkt dus wel dat er goede games naar aanleiding van films gemaakt kunnen worden, maar dat developers en publishers dit vaak te duur vinden. McKenna zegt echter dat wanneer er meer aandacht zou worden besteed aan het script van filmgames, er meer aan verdiend kan worden.

Natuurlijk zijn dit allemaal eigenlijk al dingen die de meeste gamers al wisten, maar het is fijn dat ook iemand uit de industrie dit eindelijk eens bevestigt.