Rockstar-topman: "GTA te complex voor het witte doek" | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens Houser is het niet mogelijk om de diepgang van de serie en de schaal waarop Grand Theft Auto zich afspeelt in een twee uur durende film te hercreëren. "Als we er ooit voor kiezen om een film te maken, dan komt dat omdat we onze creatieve twijfels hebben opgelost en we genoeg controle hebben om ervoor te zorgen dat we, wanneer de film verschrikkelijk is, in ieder geval weten dat het onze eigen schuld is."

"Het is voor de hand liggend dat, om de integriteit van een merk tewaarborgen, het niet zo moet zijn dat verwante producten worden gemaaktdoor mensen die alleen maar snel geld willen verdienen", voegt deadjunct-directeur toe.

Games naar het witte doek

In tegenstelling tot Grand Theft Auto zullen er op termijn wel films verschijnen die zijn gebaseerd op Dead Space, Castlevania en het Warcraft-universum.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou