In het derde kwartaal van 1999 zou Westwood met het vervolg op de uiterst succesvolle serie Command&Conquer komen. Jong en oud lag met slaapzak voor de deur en wachtte met smart op Command&Conquer:Tiberian Sun. Nu, een jaar later, weet iedereen dat C&C:TS niet Westwood's beste game is geworden. Veel mensen vonden de graphics lelijk en de gameplay achterdochtig.

November 2000 kwam Westwood met een antwoord op Tiberian Sun, in de vorm van Red Alert2. Er werd een hele nieuw team aangetrokken, dat de vrijheid kreeg om een goede RTS neer te zetten. Red Alert2 heeft de meeste mensen dan ook wel gesmaakt, zelf speel ik de game vaak en dan meestal online.

Maar wat maakt dan het verschil tussen deze twee games? GAMEPLAY:

Tiberian Sun:

Slow. Not much to say about it, but it looks like it hasn't evolved much from the original Tiberian Dawn. Needless to say, it is pretty much disappointing.

Red Alert 2:

Compared to TS, RA2 is nevertheless a huge improvement from the view of gameplay. Quick controls at the bottom of the screen, the side menu for constructing was planned out neatly with superweapons that can actually damage your opponent! (just compare the weather storm to the Ion cannon)

HYPE:

Tiberian Sun:

There was definitely a huge hype in the community when Tiberian Sun was announced to be in development. Because of that, everyone was expecting it to be a major success. Eventually, TS could only blow cold

Red Alert 2:

Red Alert 2 was being developed secretly. Westwood has learned their mistake from what they have achived with Tiberian Sun. And when it was announced, everyone would have thought like, 'Oh man, here's another Tiberian Sun for us to play around with.' But they were wrong. Westwood released RA2 which hit the shelves hard and certainly pleased more gamers than Tiberian Sun did.CNC heeft het allemaal voor je op een rijtje gezet. Om de hele pagina te bestuderen surf je door naar deze pagina.