Na de voorgaande Alpha's (FTR's) heeft Stefan besloten zijn Realbot in Beta-fase over te laten gaan. In Beta 1.0 zitten ongelooflijk veel fixes, veranderingen en nieuwigheden.

De belangrijkste hiervan zijn: de verbeterde Aiming (deze keer echt ), verbeterd koopgedrag, een betere navigatie en strafen in gevechten.

Een andere feature die mij opviel was de toevoeging van een persoonlijkheid en de belofte dat er in de volgende release meer bij zouden komen, want hoewel bots nooit de werkelijkheid kunnen evenaren, het is een stap in de goede richting.Fixes:

- More fixes for changing angle.

- MAC10 is now no longer used as sniper gun.

- Bots aim better.

- Bots buy Armor more often

- Bots use FN Five Seven Handgun now properly.

- Again a distance check fix in Defuse Code

- info_bomb_target is now also chased by Terror bots to plant bomb.

- All Counter Bots will have the C4 as goal when planted now.

Changes

- Better info-point refine code

- Bots get less confused now by more MOVE info-points.

- Bots buy less grenades and flashbangs.

- Bots chase you better

- Bots speed up faster.

New:

- New Navigation Thinking! Instead of 2 seperate Navigations, the bots use the 2 navigation types combined! Still, maps WITHOUT ANY MOVE info-points will use the FTR 1 navigation. (*new navigation type, read further for rb_navigationtype*)

- Bot dont shoot team mates , lower skilled bots do shoot teammates.

- Bots now understand the new sniper gun of CS 1.0

- rb_freeze command, for those who think moving targets are hard to hit... :)

- Bots can camp now, even low skilled bots might just have a habit of camping

- rb_init console command (same as realbot_init)

- New fighting style : Strafe

- Basic Hostage Rescue Code implemented. (mail me if you notice a bot rescue a hostage! thx!)

- Primitive Smoke Grenade Support. Higher skilled bots dont lose enemy fast,

Hier kun je de Realbot (220 kb) downen, of bekijk eerst