Al heeft ID's Doom 3 een grafisch overweldigende indruk gemaakt op de afgelopen E3, toch ging de meeste eer naar Epic's nieuwste versie van de Unreal-engine. Veel developers zijn vanaf dit jaar met hun nieuwe titels overgestapt naar de Unreal Warfare-engine, iets wat in veel gevallen voor een grafisch spectaculair resultaat zorgde.

UbiSoft besloot zelfs dat één van hun bestverkochte gameseries vanaf dit jaar geen eigen engine zou hebben. Rainbow Six: Raven Shield maakt namelijk ook gebruik van een zwaar aangepaste Unreal-engine.

Elited.net had een interview met Raven Shield's teamleden Chadi Lebbos (Producer), Mike McCoy (Lead Designer) en Eric Begin (Lead Programmer). In het vraaggesprek wordt oa gevraagd welke wijzigingen het team heeft gemaakt aan de Unreal-engine.

A lot of stuff. We heavily modified the engine on 3 different points: Renderer, AI and Sound. We have added very nice visual effects. People at E3 were able to see our tear and flash grenade. When you are entering the tear-gas radius, your vision starts to blur. The more you move, the less you see. We were able to bring this effect after being tear gazed with a real one (The one we tried makes your eyes itch for real though). The flash grenade is awesome. When you look at the flash when the grenade exploded, it prints the current room in your retina. So, when you look around, you still have this "background" vision. The realism of our night vision is impressive. It works very fine in a dark place, but don't try to use it in a bright room, you'll be completely blinded. Another nice thing we added is the support for the ATI TruForm feature. By activating it, we have a lot more polygons on our characters and on some other objects. I included a zip file containing bmp to show the difference. Of course, there are a lot of other things that were added on the renderer, but it's just too long to enumerate... Wie in het bezit is van een ATI grafische kaart (met Truform) technologie kan een spectaculaire grafische vergelijking vinden in dit artikel.