De afgelopen week eindigde de QuakeCon 2002, de plek voor alles en iedereen die iets met Quake te maken heeft. Hoewel de editie van dit jaar beter de DoomCon genoemd kon worden werd er ook genoeg gebabbeld over Quake3. Zo waren er enkele Mod-workshops van bekende Quake3 modders en konden deze zelfde Modmakers onderling kennis uitwisselen. Volgens Shadowspawn, maker van de Weapons Factory Arena mod, is er in de Q3Mod gemeenschap een hoop irritatie, verbitterdheid en frustratie. Frustratie die voortkomt uit het feit dat Counter-Strike alle spelers krijgt, terwijl zij onderling voor de kruimels moeten vechten. What was your opinion of what was seen and talked about for Doom 3 at QuakeCon and how does that info affect your plans, if any, for Doom 3 mods?

Shadowspawn (Weapons Factory Arena) - It's kinda something that would require a paper on, pre-compiled vs non-compiled level design aspects. I'll just wait and see, since noone is telling us anything.

Centurion (Reaction Quake 3) - Doom 3 does not appear to cater to ANY multiplayer mods and doesn't seem like a good fit for the "Action" theme of our current mod. Carmack made it clear that he was structuring the game for single player mode. Making everything sychronous simplified his coding for the regular game and, hey, that's the focus of the game he's making. Verder kun je in het interview lezen dat het afwachten is op Doom III en dat de Modders nog niet honderd procent weten of ze overstappen. Als afsluiting geven de makers van Urban Terror, Weapons Factory Arena en Reaction Quake 3 een korte update over hun projecten.