Ergens in het tweede kwartaal van dit jaar zou Counter-Strike: Condition Zero in de schappen moeten verschijnen. Een singleplayer ervaring gebaseerd op het extreem populaire Counter-Strike. Maar waarom zou je van een zeer populaire on-line Mod een singleplayer game maken? Volgens Randy Pitchford van Gearbox Software speelt niet iedereen on-line games. Daar komt bij dat ook multiplayer fanaten wel eens iets anders willen, zoals een ander niveau, de beloning en het gevoel van uitspelen, iets wat ontbreekt bij een multiplayer game.

In het laatste interview van Randy laat mister Gearbox ons weten dat de Half-Life engine nog steeds volstaat voor het spel. Door de technische aanpassingen aan de engine heeft het ontwikkelteam nooit gedacht aan een andere engine zoals de Quake 3 engine.11. Is Condition Zero, better than the original Counter-Strike and if so why? Randy Pitchford: Of course. But, this isn't a fair question - Condition Zero includes Counter-Strike so it can only be better. Fortunately for gamers, it's much, much better! Verder komen we te weten welke nieuwe wapens Condition Zero zal bevatten, welke veranderingen zijn doorgevoerd, hoe goed de AI is en dat het spel inderdaad 4000 minuten speelplezier zal hebben. De teams waarmee je de missies kan spelen hebben namelijk allemaal hun eigen wapens en karakters. Zodoende is het zeker de moeite waard om het spel met de verschillende teams uit te spelen als we Randy mogen geloven.