Tijdens de presentatie van de PlayStation Portable op het PSP Event in Amsterdam is bekend gemaakt dat de richtprijs van de PSP games zo rond de 55 euro gaat liggen. De officiele line-up van Sony zal bestaan uit:

. WipeOut Pure

. Ape Academy

. Fired Up

. MediEvil Resurrection

. F1 Grand Prix

. Ridge Racer

. Everybody's Golf

. World Tour Soccer

De bedoeling is om straks met je PSP te linken aan een demopod in een winkel om vervolgens de nieuwste demo's te kunnen uploaden naar je memorystick.

De richtprijs voor de UMD movies zal ongeveer hetzelfde zijn als de prijs van een pas uitgebrachte DVD film. Uiteraard zullen de prijzen per winkel verschillen, zoals dat nu ook al met DVD's gebeurd. De volgende line-up van UMD movies kunnen we tijdens de launch en vlak erna verwachten:

1-9-2005 Charlie's Angels

1-9-2005 Spider Man 2

1-9-2005 Hitch

1-9-2005 You Got Served

1-9-2005 Ghostbusters

1-9-2005 XXX: The Next Level

1-9-2005 The One

1-9-2005 Bad Boys

1-9-2005 13 Going on 30

1-9-2005 A Knights Tale

1-9-2005 Be Cool

13-9-2005 7 Seconds

13-9-2005 Anacondas: The Hunt For The Blood

13-9-2005 S.W.A.T.

13-9-2005 Steamboy

13-9-2005 The Punnisher

13-9-2005 Once Upon A Time In Mexico

13-9-2005 XXX

13-9-2005 The Hollow Man

13-9-2005 Hellboy

13-9-2005 Stargate Atlantis - Seizoen 1

13-10-2005 Beauty Shop

Al deze films worden uitgegeven door Sony Pictures Home Entertainment.

Speciaal voor het PSP event en om de niet-over-games-schrijvende pers te laten zien wat de PSP allemaal in huis heeft, heeft Sony het bedrijf Signs of the Time, een virtueel netwerk van trend- en marktonderzoekers wereldwijd, laten uitzoeken of de PSP "cool" is. Onderzocht wordt of een bepaald product ook voldoet aan bepaalde "mentality trends". De PSP sluit bij een aantal mentality trends aan:

1. You Will Respect My Authority

Jongeren bepalen zelf welk product hun leven in kan stappen en of deze de juiste spirit draagt. De PSP voldoet hieraan doordat deze geschikt is voor muziek, games, films en foto's.

2. Give Me Interactive Kicks

Volgens Signs of the Time is TV retro en spreekt men tegenwoordig van een Computer Game Generation. Deze generatie wil interactieve kicks.

3. I Want To Feel Connected

De huidige jongeren vormen geen "ik-generatie" maar willen veel tijd doorbrengen met hun vrienden.

4. Extended homes

Thuis is net perse waar je bed staat. Thuis is waar je vrienden zijn. De PSP vult dit goed aan: de PSP brengt entertainment everywhereDe doelgroep van de PSP zal bestaan uit jongeren tot 35 jaar en de PSP zal op de markt worden gezet als een mobiele entertainment gadget.

Verder zijn er nog een aantal interessante functies door Sony bevestigd met betrekking tot de conectiviteit van de PSP met de onlangs aangekondigde PlayStation 3:

-De PSP zal te gebruiken zijn als controller voor de PS3

-Met de PSP kan de gebruiker op elke willekeurige plaats muziek en dergelijke uploaden van zijn of haar PS3, mits de PSP kan verbinden met een WiFi verbinding.

-De PSP kan als tactisch scherm gebruikt worden bij PS3 games.