Project IGI 2, het vervolg op de redelijk succesvolle tactische shooter uit 2000 van de Noorse ontwikkelaar Innerloop, is van een release in november naar februari 2003 verschoven. Persoonlijk verbaast mij dit niet zo want de betaversie die ik onlangs van dit spel onder ogen kreeg rammelde nog aan alle kanten. Het is dan ook nog maar te hopen dat de makers het voor elkaar krijgen om met deze paar extra maanden het spel wat beter op de rails te krijgen want er valt nog zeker het een en ander te verbeteren.I can confirm that the release date has officialy been moved to Feb 03.

While any slippage is a huge dissapointment to those of you have have been waiting so long already, I really believe that moving the release date will allow us to make a much better product.

De grootste vrees die ik voor dit spel heb, is dat het op het moment dat het uitkomt er ongelooflijk achterhaald eruit zal zien. De engine van het spel dateert namelijk al uit 2000 en echt veel grote aanpassingen heeft men niet begaan. Ook qua leveldesign en speelbaarheid was de betaversie nog niet optimaal. Zo moest je de levels precies zo spelen als de makers het wilden hebben. Indien je hiervan afweek werd je met een dusdanige hoeveelheid tegenstand bestraft dat winnen onmogelijk werd. Maar wie weet dat dit in de final versie allemaal is rechtgezet. Hopelijk benut men de extra tijd op een goede manier en zal de bovenstaande screenshot met het uiteindelijke spel niet meer te maken zijn.