Programmeur Glenn Fiedler bekritiseert pc-versie The Division | Gamer.nl

Programmeur Glenn Fiedler bekritiseert pc-versie The Division | Gamer.nl

Een ervaren programmeur en netwerkcodeerder genaamd Glenn Fiedler heeft op zijn blog de pc-versie van The Division bekritiseerd. Volgens Fiedler zijn de problemen in de pc-versie van de game niet te verhelpen, zonder een volledig nieuwe codering. 

Fiedler heeft bij verschillende ontwikkelaars gewerkt, waaronder Irrational Games en Respawn. Hij werkte aan titels als God of War: Ascension en sinds kort aan Titanfall 2. Op basis van een video – welke inmiddels op privé is gezet – denkt Fiedler dat Ubisoft gebruikmaakt van een ‘trusted client model’. 

Binnen dit model wordt belangrijke gameplay informatie bijgehouden via individuele spelers en niet op een algemene server. Deze informatie geeft bijvoorbeeld aan hoe krachtig een speler is. The Division kampt sinds de lancering op pc al met problemen, omdat spelers deze informatie kunnen hacken en aanpa en.

“Ik hoop echt dat Ubisoft geen gebruikmaakt van een trusted client model. Zo wel, dan ben ik van mening dat dit niet kan worden opgelost. Niet zonder een volledige nieuwe codering.” 

Volgens Fiedler moet Ubisoft overschakelen naar een server-authorative network model, welke volgens de programmeur onder andere ingevoerd is voor titels als Overwatch en Titanfall. In dit model wordt de belangrijke informatie over spelers opgeslagen op een centrale server. Deze server reageert op basis van wat de speler doet.

Na de lancering van The Division op pc, PlayStation 4 en Xbox One werden meerdere bugs geconstateerd. Er werden verschillende patches voor de game uitgegeven, maar de problemen met hackers houden aan. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou