Jamie Chang van ontwikkelaar Klei zei het volgende over de problemen: “Oudere modellen [van de Xbox 360] hebben minder snelle schijftoegang en daarom stottert het openingsfilmpje en duurt het langer om een nieuw level te laden”, aldus Chang. "Laat me duidelijk zijn: dit is niet de schuld van de 360, het is ons eigen probleem en het verraste ons ook omdat het tijdens de certificatie niet naar voren kwam. Tijd voor ons om het op te gaan lossen", vervolgt Chang.

Hij noemt verder een mogelijkheid om de problemen in de tussentijd wellicht al te verminderen: "Ik hoor berichten van gebruikers dat het helpt om de System Cache te legen. Dit is geen oplossing (daar werken we nu nog aan), maar hopelijk hebben sommige mensen er wat aan."

Achievements

Naast haperingen treedt er ook een probleem op bij het registreren van Achievements behaald in de demo-versie van Shank, nadat de volledige versie aangeschaft wordt door spelers. “Als je van de demo naar de volledige versie overstapt, dan bestaat de kans dat de eerste twee Achievements niet worden vrijgespeeld. We hebben hier al een update voor klaarliggen dus zodra die beschikbaar is, zul je automatisch je Achievements krijgen.“

Shank is onlangs verschenen op Xbox Live Arcade en PlayStation Network en is een tweedimensionaal hack&slash-spel dat van spelers tijdens gevechten verlangt dat zij verschillende wapens en technieken afwisselen.