In de marketing is de loyaliteitsladder een bekend begrip. De loyaliteitsladder is een aanduiding voor de fase waarin een klant of potentiële klant zich bevindt. In de eerste fase, onderaan de trap, kent de klant je bedrijf nog niet en is het een potentieel 'doelwit'. Hoe hoger je op de ladder komt, des te loyaler is de klant en des te positiever de uitwerking op je bedrijf. Voor Konami's Pro Evolution Soccer 5 sta ik op de hoogste trede en mag ik mezelf een 'advocate' noemen.

Wel, wat doet een advocate. Een advocate grijpt iedere kans aan om te vertellen hoe geweldig een product of bedrijf wel niet is en wint hiermee voor een bedrijf zonder dat ze er ook maar iets voor hoeven te doen, klanten. En bij deze pak ik deze kans weer met beide handen aan om te vertellen dat het magnifieke Pro Evolution Soccer 5 vanaf 27 april voor het schamele bedrag van 19,99 euro in de winkel ligt. Nog geen twintig euro voor een topgame waar ik me al sinds de release mee vermaak. Met het WK voor de boeg een zekerheidje! Einde van dit reclamebericht