Nieuws
Prince of Persia Sands of Time

Prince of Persia: The Sands of Time krijgt remake

Verschijnt op 21 januari 2021

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft tijdens de Forward-presentatie een remake van Prince of Persia: The Sands of Time officieel onthuld.

De game verschijnt op 21 januari 2021 op PlayStation 4, Xbox One, Uplay en Epic Games Store. De games zijn ook speelbaar op next-gen consoles via backward compatibility. Ubisoft liet in een video zien hoe dezelfde stemacteur achter de prins uit de oorspronkelijke The Sands of Time terugkeert. Het bedrijf heeft de graphics, de besturing en het camerasysteem verbeterd.

Vorige maand lekte de online retailer Max al uit dat Prince of Persia Remake in de maak was. Het spel werd toen voor PlayStation 4 en Nintendo Switch genoemd. Daarbij werd een release in november van dit jaar gemeld. Dit blijkt nu dus om incorrecte informatie te gaan. Eerder vandaag lekte het bestaan van de game nogmaals uit via de Russische versie van Uplay.

Prince of Persia: The Sands of Time is de meest geprezen game in de Prince of Persia-reeks. Het spel verscheen in 2003 op PlayStation 2, GameCube, Xbox en pc en betrof een reboot van de reeks. Het spel blonk uit in uitgebreide platformsecties, waarbij spelers met de zogenaamde Sands of Time de tijd kort konden terugspoelen om zo lastige gedeeltes opnieuw te proberen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hyper Scape krijgt Turbo-modus Immortals Fenyx Rising verschijnt op 3 december
15

Reacties op: Prince of Persia: The Sands of Time krijgt remake

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Vriess

    • 10 september 2020 21:25
    Ziet er goed (genoeg) uit. Heb me prima vermaakt met het origineel, dus ik speel hem graag nog een keer. Maar…dit is een serie. Ik neem aan dat ze Warrior Within, The Two Thrones en misschien The Forgotten Sands ook nog gaan maken? Ze kunnen dezelfde engine gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 10 september 2020 21:32
    Had liever de volledige trilogy gezien. Maar hier neem ik ook genoegen mee. Zag er prima uit. Voelde nostalgische aan! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • jaquesparblue

    • 10 september 2020 22:02
    Graphics zijn in het eerste decennium blijven hangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 10 september 2020 22:08
    @jaquesparblue , nee, die waren zelfs beter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 september 2020 07:08
    @JohnniePeters Dikke onzin, het is niet de mooiste game, maar dit is een duidelijke verbetering over t origineel en gewoon prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 11 september 2020 11:13
    @darkmanwls dan kijk nog maar eens goed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 september 2020 15:12
    @JohnniePeters Dus omdat ik t nhiet met je eens ben, dan is de enige uitkomst dat ik niet goed gekeken heb?
    Het is onmogelijk dat iemand het gewoon niet met je eens is? Jouw mening is de enige juiste?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 11 september 2020 22:38
    @darkmanwls Mening is niet relevant. Blijkbaar zien we allebei iets anders. Dus dan ligt het aan jouw of mijn ogen, en dat heeft niets met een mening te maken. Snuggere.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 september 2020 01:35
    @JohnniePeters Wat? Om te beginnen is er de vraag, "is het technisch gezien een verbetering ten opzichte van t origineel?' Daar valt inderdaad weinig mening aan te geven, het zijn hogere polygoon models, betere lighting etc. Dus ja daar valt weinig aan te vinden, dat is gewoon een feit.

    Dan is er de 2e vraag "is dit mooi genoeg om een aankoop te rechtvaardigen?" En ja dan heb je het over is iets mooi genoeg, en dat is nou een kwestie waar het puur en alleen maar om mening gaat. Of iets mooi is, is een mening. Dat is bijna de puurste vorm van een mening hebben, is iets mooi of niet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 11 september 2020 10:59
    @JohnniePeters
    Ook niet vergeten dat ze Alpha gameplay hebben laten zien. Dus uiteindelijk kan het nog beter zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JohnniePeters

    • 11 september 2020 22:46
    @ShadowKiller theoretisch heb je gelijk, maar ze zouden nooit beelden laten zien als dit zou kloppen. Dus ik betwijfel het ten zeerste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • calivaty

    • 10 september 2020 22:54
    Een remake? Hebben ze de terminologie door elkaar gehaald? Dit is toch een remaster…. Alles ziet er zo verouderd uit. Ik vond het geweldige spellen, maar ik vraag me echt af of deze gameplay de test der tijd (knipoog) heeft doorstaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 11 september 2020 07:10
    @calivaty Dit zijn echt wel volledig nieuwe models hoor. Ik denk dat de herinnering aan t origineel mooier is dan de werkelijkheid.
    Gebeurd mij ook wel eens, dat ik me een game herinner als super mooi, maar dan speel ik m weer en dan blijkt dat je standaard door de jaren heen toch wel enorm veranderd is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 11 september 2020 00:40
    Hoe durven ze dit een remake te noemen? Schande. Ik start mijn GC wel op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 11 september 2020 05:35
    Of dit is een heeeeeeeeeele vroege build van de remake of het is een remaster maar voor een remake ziet het er niet uit. Van een PS2 game die ze remaken verwacht ik toch wel meer dan dit. Lijkt wel of je naar een lo-res filmpje zit te kijken. Zo onscherp en kartelig afgewerkt. En dan juist met een game waar ze echt iets fantastisch hadden kunnen doen met al dat zand.