Denk je in Nederland "duur" uit te zijn met WarCraft III voor 50 euro, in Amerika ben je er 60 dollar voor kwijt. En ook Neverwinter Nights heeft een stevig prijskaartje als je het vergelijkt met andere titels. Dit zou komen doordat de ontwikkeling van deze games meer kosten met zich meebrengen, waar uiteindelijk de gamer voor moet betalen. Met de komende stroom van AAA titels is de kans dan ook zeer groot dat de prijs van een game omhoog zal gaan."To defray the costs of our online gaming infrastructure, a three year investment in game development, and the overall higher production values that went into making Warcraft III, the game did end up costing a little more for consumers," said Paul Sams, senior vice president of business development for Blizzard Entertainment. "However, when you consider that a movie costs $9 - without popcorn - for two hours and people will get, potentially, hundreds of hours of enjoyment from 'WarCraft III,' we think it's definitely one of the best entertainment values out there right now." Kleinere titels zullen onder de 50 dollar grens blijven volgens dit artikel op CNN. Volgens een andere kenner zal de prijs van software stabiel blijven, aangezien hardware steeds goedkoper wordt, daardoor de gamers steeds jonger worden en uiteindelijk de ouders de software moeten kopen. Ouders die een stuk prijsbewuster zijn dat het gamende kroost wat thuis rond loopt.