In de Duitse gamesindustrie vinden ontwikkelingen plaats die in de rest van de gameswereld aanvankelijk vaak compleet onopgemerkt blijven. Zo zal begin 2005 in Duitsland de strategische titel Ground Zero op de markt komen, ontwikkeld door destraX Entertainment Software. Het spel is de eerste 'big budget' titel van Comport Interactive, dat zich vooralsnog vooral op titels voor een zacht prijsje concentreerde.

Ground Zero speelt zich af in een post-apocalyptische wereld en is qua graphics moeilijk te onderscheiden van de eveneens Duitse game The Fall. Qua gameplay belooft Ground Zero gelukkig een ander aanpak. Het spel is namelijk vooral een strategiespel en kent slechts een beperkt aantal RPG elementen, daar waar The Fall een volbloed RPG is in de stijl van Fallout. Je krijgt in Ground Zero de controle over een team bestaande uit een huurling, een techneut en een arts, waarmee je een twintigtal missies zult moeten voltooien.

Meer dan 250 verschillende voorwerpen kunnen gebruikt worden in het voltooien van je doelen, waaronder natuurlijk een groot aantal wapens waarmee vooral de huurling handig om kan springen. Afgaande op de summiere informatie verwachten wij een spel in de trend van Shadow Company of Jagged Alliance, afhankelijk van of het een real-time of turn-based aangelegenheid zal worden. De Duitse release vindt in april 2005 plaats, wanneer wij Ground Zero mogen verwachten is nog niet bekend.