"Ik geloof helemaal niet dat ritmegames hun piek hebben bereikt", vertelt Rigopulos aan het Britse tijdschrift Edge. "Ik denk dat toekomstige muziekgames beter gaan verkopen dan de huidige muziekgames." Volgens Rigopulos was 2009 een moeilijk jaar voor het genre vanwege de recessie. "Dat komt door de hoge prijzen door de instrumenten die erbij gebundeld zitten. Maar uiteindelijk verdwijnt de passie voor muziek niet zomaar bij mensen en ritmegames blijven mensen een diepere band bieden met de muziek waar ze van houden."

Zelf muziek maken

"Wel is content die gemaakt wordt door de gebruiker van cruciaal belang voor dit succes. Met gebruiker bedoel ik niet specifiek de speler, maar ook getalenteerde muzikanten die hun muziek aan het publiek leveren." Niet geheel toevallig heeft Harmonix zojuist de bèta van Rock Band Network gelanceerd. Via deze service kunnen mensen hun eigen muziek maken, delen en zelfs verkopen.

Harmonix ontwikkelde Guitar Hero en Guitar Hero 2, die werden uitgegeven door RedOctane. Activision kreeg de rechten op het merk in handen toen het RedOctane kocht en zette de ontwikkeling van Guitar Hero voort met de voormalige Tony Hawk-studio Neversoft. Harmonix werd op zijn beurt gekocht door MTV en maakte vervolgens Rock Band, Rock Band 2 en The Beatles: Rock Band.