Playtonic: 'Games moeten geen marketing-checklists afwerken' | Gamer.nl

Playtonic: 'Games moeten geen marketing-checklists afwerken' | Gamer.nl

Volgens de studio achter 3D-platformer Playtonic Games richten grote games zich te veel op het afvinken van marketing-lijstjes. Yooka-Laylee zou nooit aanslaan bij aandeelhouders van grote bedrijven. Dat zegt de studio van voormalig Rare-ontwikkelaars tegenover Red Bull.

Hoofdontwikkelaar Gavin Price zegt dat Playtonic zich richt op "pure lol, soepele besturing, gevarieerde gameplay en natuurlijk een gevoel voor humor". Dat alles zit volgens Price in het dna van Playtonic.

Price denkt dat deze elementen niet in goede aarde zouden vallen bij aandeelhouders van grote bedrijven. "Wij vinden dat games deze elementen zouden moeten perfectioneren en geen vakjes van 'marketing-checklists' af moeten vinken.

Vrijheid
Volgens Price is de vrijheid die Kickstarter biedt verfri end. "Creatieve vrijheid en zelf eigenaar zijn van je IP zijn de grootste voordelen voor ons", vertelt hij. "Je wordt ook onder een vergrootglas gehouden, maar dat maakt ons niet uit. Het moedigt ons aan om een geweldige game te maken."

Playtonics aankomende game, Yooka-Laylee, heeft een succesvolle Kickstarter-campagne achter de rug. De 3D-platformer grijpt terug op kla iekers in het genre, zoals Banjo-Kazooie en Donkey Kong Country. Het spel komt in oktober 2016 naar pc, PlayStation 4, Xbox One en Wii U. 

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou