Nieuws

PlayStation-app krijgt grote update

Nieuw ontwerp en voicechat

Geschreven door Erik Nusselder op
De PlayStation-app heeft een flinke update gekregen. De vernieuwde app moet een betere ervaring bieden voor gebruikers met zowel de PlayStation 4 als de aankomende PlayStation 5.

De nieuwe PS App is beschikbaar voor iOS (12.2 of nieuwer) en Android (6.0 of nieuwer) en bevat een aantal nieuwe functies. Natuurlijk is ook de gebruikersinterface opgefrist. Op het hoofdscherm zie je direct wat je vrienden spelen en kun je meer informatie krijgen over games die je recentelijk hebt opgestart.

Het verzenden van berichten ging voorheen via de aparte app PS Messages, maar die functionaliteit wordt nu in de app opgenomen. Ook kun je party's aanmaken in de app en met maximaal 15 vrienden via voicechat praten op je telefoon.

Verder krijgt de PlayStation Store een update in de app. De digitale winkel zit nu native in de app en gebruikers kunnen gekochte games direct downloaden naar hun console.

Ook zijn er nieuwe functies toegevoegd voor de PlayStation 5, die op 19 november uitkomt in Nederland. Gebruikers kunnen onder andere via de app games opstarten op de PS5 en de opslag van hun console beheren.

Dit artikel delen:

Lees meer

Definitieve lijst PlayStation Plus Collection onthuld Temtem maakt in december consoledebuut op PlayStation 5
13

Reacties op: PlayStation-app krijgt grote update

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    icewolf

    • 29 oktober 2020 09:44
    In het filmpje wordt aangegeven, dat de app nu beschikbaar is, maar ik zie nog geen nieuwe update van de app. Weet iemand wanneer de app beschikbaar is voor Nederland?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2020 09:59
    @icewolf het is niet dezelfde app maar een andere. Hij heet ook playstation experience.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ErikNus

    • 29 oktober 2020 10:05
    @hulstpower Volgens mij niet hoor, dat is weer iets anders.
    De update wordt sinds gisteren uitgerold, ik denk dat het aan de stores ligt wanneer het precies binnendruppelt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2020 13:07
    @ErikNus Hoi Erik,

    Op Android heb je de oude playsttion app en de playstion experience app er nu bij. Had zoals Daan6661 hier beneden zei even verwijderd en op nieuw er op gezet maar het is en blijft dezelfde app. En de app die ik benoem is de app van dit filmpje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    icewolf

    • 29 oktober 2020 13:49
    @hulstpower het is wel de zelfde app, PlayStation experience app is een andere app. Toch bedankt voor the helping hand!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Daan6661

    • 29 oktober 2020 10:05
    @icewolf Deed t bij mij gister ook nog niet. Even je oude app verwijderen en opnieuw downloaden. Ik heb m nu

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    icewolf

    • 29 oktober 2020 13:47
    @Daan6661 ik heb het geprobeerd, maar zonder succes. We wachten wel even af of de app in deze dagen bijgewerkt wordt. Bedankt voor het meedenken!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2020 16:19
    @Daan6661 ok dan zel wel de Android versie nog geuodate moeten worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Alfa

    • 29 oktober 2020 10:22
    Hangt het niet gewoon van de store icm het type telefoon af? Ik heb een Galaxy S20 en heb de update sinds vanochtend.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 oktober 2020 16:19
    @Alfa heb s20 ultra maar ik heb geen update gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 29 oktober 2020 11:08
    Bij mij was de app ook niet bijgewerkt. Ben daarvoor naar de store gegaan, app opgezocht, aangeklikt en toen stond er pas “werk bij” vermeld. Nu werkt deze. Ios

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 29 oktober 2020 12:38
    Heeft jullie site ook een update gekregen? Al dat rood maakt het er ook niet echt beter op…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 29 oktober 2020 14:47
    Goed nieuws: de app heeft push notificaties voor als iets op je wenslijst in de uitverkoop is. Lijkt er dus op dat we dat EINDELIJK krijgen.