Nieuws

PlayStation 4-update beschikbaar, levert technische problemen op

Vriendenlijst is tijdelijk niet zichtbaar

Geschreven door Michel Musters op
Vandaag is systeemupdate 8.00 voor de PlayStation 4 uitgekomen. Console-eigenaren die de update hebben gedownload ondervinden echter technische problemen.

Zo melden diverse gebruikers dat ze hun vriendenlijst niet kunnen zien. Dat is frappant, omdat de update juist bedoeld is om Parties en Messages te stroomlijnen.

Het is de bedoeling dat elke Party dankzij de update een bijbehorende groepschat heeft om deel van uit te maken - met dezelfde deelnemers dus - maar zonder beschikbare vriendenlijst kunnen mensen nu geen nieuwe Parties aanmaken. Een tijdelijke oplossing is via de Messages-app een Party aanmaken, in ieder geval tot het probleem opgelost is.

De update voegt ook nieuwe avatars toe, onder andere Bloodborne, Journey, God of War en Ghost of Tsushima. Daarnaast is het niet meer mogelijk om Events te maken, en het is ook niet meer mogelijk om privé Communities aan te maken, al blijven de bestande Communities intact. Deze veranderingen zijn echter wel bewust.

Verder zijn de Parental Controls verbeterd en zijn er meer opties voor de tweestapsverificatie. Tot slot is de Remote Play-app nu ook geschikt gemaakt voor PlayStation 5. Alle aanpassingen zijn op PlayStation Blog te bekijken.

Het is niet duidelijk wanneer de technische problemen die update 8.00 veroorzaken opgelost zijn. Sony heeft nog niet gereageerd op de problemen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De eerste trailer van de Monster Hunter-film Live om 14:30 uur: Martin vs. de Rest
24

Reacties op: PlayStation 4-update beschikbaar, levert technische problemen op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    clandestine666

    • 14 oktober 2020 19:09
    😑.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mrsneakywolf

    • 14 oktober 2020 20:13
    De slechtste update ooit , deze update heeft heel het party systeem verneukt , en dan alsnog maar gezwegen van het feit dat ze al je audio opnemen? Nu moet je 100 uur wachten voor dat je een party kan maken , aub fix dit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 14 oktober 2020 21:31
    Lekker getest Sony

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    erwinneke

    • 14 oktober 2020 22:24
    Toen de PS4 uitkwam brickte mijn PS3 ook toevallig na een update……..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rkantjo

    • 15 oktober 2020 11:32
    @erwinneke ze forceren je om een ps5 te halen!!! ahahahhaa

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bramvnl

    • 14 oktober 2020 22:28
    Update van de party hoe het nu is is vreselijk je moet er een chat bij hebben hopelijk leren ze hier van en draaien ze het weer terug, en ik vraag me af in hoeverre ze met je privacy mogen omgaan, je party's worden nu namelijk opgenomen, en vind best traag geworden mijn playstation hebben ze dat expres gedaan??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 14 oktober 2020 23:07
    Krijg je ervan als je op een jappen apparaat gamed xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 oktober 2020 03:03
    @Yakuo red ring of death

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 15 oktober 2020 09:46
    @darkmanwls Last generation

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 oktober 2020 09:50
    @rvdno Zijn opmerking was dat het ligt aan dat de ps4 een "jappen apparaat is" Mijn punt was dat ook een amerikaans apparaat niet fout vrij is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    rvdno

    • 15 oktober 2020 10:01
    @darkmanwls

    Weet ik toch ;) beetje de fanboy uithangen van mijn kant!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Footy

    • 15 oktober 2020 10:53
    Hap hap hap

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 15 oktober 2020 17:14
    @Footy Ja, zit net aan t eten, inderdaad, hap hap hap :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 15 oktober 2020 10:09
    @Yakuo Wat een domme opmerking, het gebrek aan intelligentie druipt er vanaf

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 15 oktober 2020 11:23
    @fonsrutte
    Altijd bij zijn posts, snap niet dat Gamer niet ingrijpt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 15 oktober 2020 12:31
    @niqomipa ik deel alleen mn mening, meneer de oetlul. We leven niet in china he

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    niqomipa

    • 15 oktober 2020 13:59
    @Yakuo
    Wat ben je toch ontzettend stoer met je gescheld, internet held. Veel gepest zeker op school?

    'Jappen' is een beledigende benaming voor Japanners. Maar goed, dat weet je ongetwijfeld. Je wil gewoon stoer overkomen maar snapt maar niet dat je keer op keer een flater slaat met je zielige gedrag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 15 oktober 2020 14:27
    @niqomipa Hij is duidelijk een troll, er telkens tegenin gaan maakt jou ook niet direct de slimste van de 2. Blijkbaar heb jij wat te bewijzen hebt tegenover hem?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 15 oktober 2020 14:17
    @Yakuo - Je weet dat je hier met schaamte op terugkijkt als je straks twaalf bent?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Yakuo

    • 15 oktober 2020 14:54
    @denver ik moet ook wel iets te doen hebben in de corona tijd.