Phil Spencer teaset grote verandering voor structuur Halo Infinite
Phil Spencer, het hoofd van Xbox, heeft gehint dat er een grote verandering omtrent de structuur van Halo Infinite op komst is. Hij deed de uitspraak in gesprek met het nieuwsplatform Polygon.
Halo Infinite is een van de weinige bevestigde launchtitels voor de Xbox Series X en op een paar filmische trailers na is er nog vrij weinig over deze game bekend. In een interview met Polygon zegt Phil Spencer dat de game speelt en eruitziet als normale Halo-game, maar dat er mogelijk een aantal structurele veranderingen zijn doorgevoerd met de Master Chief Collection (MCC) als inspiratie.
“De studio heeft superveel geleerd over wat het betekent om eigenlijk een collectie te hebben, om de totaliteit van de Halo-lore, kennis, verhalen en ervaringen in één wereld te hebben met één Halo-gebruikersinterface en platform", vertelt Spencer aan Polygon. “Toen 343 bezig was met deze collectie, hebben ze de voordelen gezien om onze klanten niet te verplichten om keuzes te maken als ‘Wil ik deze aanschaffen, of deze?" Ik heb op dit moment het gevoel dat de Halo-games met elkaar concurreren. Dat merk ik bij veel franchises die jaarlijks uitkomen. Daar zie je dat ontwikkelaars enorm veel energie gebruiken om klanten naar de nieuwe versie van de game te krijgen”, zegt het Xbox-hoofd. “Ik denk dat gaming in de afgelopen jaren is geëvolueerd naar het beeld dat we moeten respecteren waar onze klanten op dit moment zijn. Dit komt ook neer op het motto dat we bij Xbox hebben en die ga je terugzien in de manier waarop over Halo Infinite gesproken gaat worden en in de structuur van de game zelf.”
Phil Spencer wilde verder niet over dit onderwerp uitweiden. Welke ‘structurele’ verandering Halo Infinite gaat hebben is nog onduidelijk. Vermoedelijk komt er tijdens de Xbox Games Showcase aankomende donderdag meer informatie naar buiten.
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
hulstpower 21 juli 2020 - 15:10
Open wereld zal het wel zijn zoals de geruchten gaan
clandestine666 21 juli 2020 - 18:01
@hulstpower Dat suggereert die eerste trailer ook wel een beetje al. Compleet open-wereld zoals Far Cry met een vierkante landkaart hoeft van mij niet. Semi-open zoals Crysis, Metro Exodus en Borderlands lijkt me beter, geen kilometers wildernis met als opvulling wat ammo crates en een kampje vol Covenant, maar omgevingen die in dienst van de missies en storyline staan. Grote confrontaties met voertuigen en honderden soldaten die een bloederige strijd voeren in prachtige natuurgebieden met realistische flora en fauna maar niet desolaat. Altijd leuk wanneer een ontwikkelaar het tijd vindt om met de bezem door een wat uitgemolken en platgetreden concept te gaan. Zolang er maar geen torens in zitten om de map zichtbaar te maken is het oké..😬
Shinjite 21 juli 2020 - 15:40
Ben heel benieuwd naar de game. Dit moet echt gaan knallen want de vorige 2 games waren middelmatig. Weet niet of deze game genoeg zal zijn om mij een xbox te doen halen
hulstpower 21 juli 2020 - 16:00
@Shinjite helemaal met je eens 4 vond ik de slechte halo die er was 5 was wel beter.
clandestine666 21 juli 2020 - 18:09
@hulstpower Ja, de laatste die ik gedaan heb maar idd niet memorabel. Halo 3 en ODST was voor mij het voorlopige hoogtepunt, en Halo:Reach was ook nog wel tof.
clandestine666 21 juli 2020 - 18:05
@Shinjite Zelfde hier. Wordt het echt vernieuwend en kwalitatief torenhoog dan wil ik 'm dolgraag spelen. Benieuwd!
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord