Phil Spencer: 'Project Scorpio had in 2016 uit kunnen komen' | Gamer.nl

Phil Spencer: 'Project Scorpio had in 2016 uit kunnen komen' | Gamer.nl

Microsoft overwoog Project Scorpio in 2016 uit te brengen, maar besloot uiteindelijk een jaar te wachten met de lancering.

Dit zei Phil Spencer in een interview met Gamasutra. Microsoft wilde geen product afleveren dat games niet consistent op 30 frames per seconde kon laten draaien met een 4K-resolutie. "We keken naar 4K en we zeiden tegen onszelf dat we willen dat 4K onderdeel wordt van deze generatie consoles. We vonden dat we dit konden realiseren op een manier die niet storend is en dat het iets toevoegt aan deze generatie," aldus Phil Spencer.

Andere redenen om Project Scorpio nog niet te lanceren waren de prijs, timing en de mogelijkheden van de hardware van AMD. De chips die AMD destijds produceerde waren niet krachtig genoeg om het doel van Microsoft met Project Scorpio waar te maken. Sony besloot echter wel gebruik te maken van deze chip voor de PS4 Pro.

Ook wilde Microsoft nog wachten met Project Scorpio, omdat 4K-televisies nog niet breed omarmd werden door consumenten. Microsoft verwacht dat 4K-televisies in 2017 veel meer in trek zullen zijn bij de consument.

De volledige specificaties van Project Scorpio werden vorige week bekendgemaakt en zijn hier te zien. De console zelf staat gepland voor een lancering in het najaar.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou